فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل زدگان/هر ایرانی یک مراقب سلامت دارد

تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل زدگان/هر ایرانی یک مراقب سلامت دارد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سیزدهمین روز از اسفند به نگاه فراپایتختی به موضوع تجرد دختران، اقامت نیم بها در مجموعه آبدرمانی محلات برای بازنشستگان، ضرورت تربیت دانش‌آموزان و دانشجومعلمان راوی دفاع مقدس، تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل زدگان، وجود ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور، مناسب‌سازی مسکن ۸۴۵ معلول و هر ایرانی یک مراقب سلامت دارد پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد  به نقل از ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

چهره روستاهای کشور زنانه شده است/ تجرد دختران را فراپایتختی ببینیم

یک پژوهشگر حوزه مطالعات زنان و خانواده با بیان اینکه باید با نگاه فراپایتختی به موضوع تجرد دختران نگریسته شود، گفت: چهره روستاهای کشور تقریبا زنانه شده است؛ به طوری که در برخی روستاها به ازای ۱۰ زن شاید یک مرد وجود داشته باشد.

حوزه دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی نشستی با عنوان «بررسی تجربه زیسته دختران دهه ۶۰ با نگاهی بر قوانین مصوب مرتبط» را با حضور کارشناسان حوزه جمعیت و خانواده در نهاد ریاست جمهوری برگزار کردند تا به واکاوی مشکلات دختران مجرد متولد دهه ۶۰ بپردازد.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل زدگان/هر ایرانی یک مراقب سلامت دارد

توزیع ۱۵۲ قلم جدید تجهیزات پزشکی بین بانک امانات هلال احمر استان‌ها

رئیس سازمان داوطلبان از توزیع ۱۵۲ قلم جدید تجهیزات پزشکی بین بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان‌های کشور همزمان با آخرین ماه سال خبر داد.

وحید سلیمی، با اشاره به این که این اقلام شامل ۱۰۰ دستگاه تشک طبی مواج، ۲۲ دستگاه ویلچر برقی، ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز ۱۰ لیتری است، گفت: این اقلام بین ۳۲ بانک اصلی و ستادی جمعیت هلال احمر واقع در مراکز استان‌ها در اسفندماه جاری توزیع شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اقامت بازنشستگان کشوری در مجموعه آبدرمانی محلات نیم بها شد

در چهارمین طرح از طرح های صبا که با هدف توسعه و بهبود خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری اجرایی شده است، مجموعه آبدرمانی محلات خدمات اقامتی خود را با ۵۰ درصد تخفیف به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه می‌کند.

این مجموعه گردشگری و درمانی از ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ به مدت یکسال، خدمات مجموعه های اقامتی خود را با ۵۰ درصد و رستوران اصلی هتل را ۱۵ درصد تخفیف به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه خواهد کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اعلام شماره حساب جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کمک به سیل‌زدگان

جمعیت هلال احمر در اطلاعیه‌ای با یادآوری اینکه زندگی ۱۰ هزار تن از هموطنان تحت تاثیر سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان قرار گرفته است، شماره حساب رسمی برای دریافت کمک‌های مردمی را اعلام کرد.

در اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر آمده است، در خصوص آخرین آمار خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان و همچنین راه‌های کمک به هموطنان سیل‌زده چنین آمده است:‌ از روز هفتم اسفندماه بارش‌ها در سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت. بارش‌ها منجر به وقوع آبگرفتگی و سیلاب در ۱۴ شهرستان استان، ۳۴۷ روستا و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آبگرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آمادگی مراکز درمانی برای حوادث احتمالی مرتبط با چهارشنبه آخر سال

رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی مراکز درمانی سراسر کشور برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

حسن واعظی در اجلاس معاونان درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: مراکز درمانی با توجه به احتمال بروز حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال از ۱۸ اسفند با آمادگی و تدارک تمهیدات لازم برای ارائه خدمات بهینه و به موقع به مصدومان احتمالی حوادث غیرمترقبه اقدام می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به مدرسه‌سازی تعلق گرفت

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با وجود محدودیت‌ها ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به نوسازی مدارس اختصاص داد.

رضا مراد صحرایی در آیین تجلیل از مهندسین برتر اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس یک ستاره در نظام حکمرانی کشور است، ساخت نزدیک به ۶ هزار ۸۰۰ فضای آموزشی در کشور کار بزرگی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ثبت ناقص دادخواست‌ها پرهیز کنند

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از ثبت ناقص دادخواست‌ها پرهیز کنند زیرا این اقدام موجب بروز اطاله در فرایند دادخواهی اشخاص می‌شود.

علی القاصی مهر در نشست بررسی نقش و تاثیر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در فرایند رسیدگی و رفع مشکلات که با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برگزار شد، با اشاره به فلسفه ایجاد و تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای «تسهیل» و «تسریع» در امور مراجعان به دستگاه قضا، افزود: امروز دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به‌عنوان بخشی مهم و اثرگذار از بدنه دستگاه قضا در حال فعالیت هستند و نقطه آغاز فرایند دادرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کلید زده می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

شناسایی بیش از ۱۷ هزار کودک مشکوک به اضطراب

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: طی سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۴ نفر کودک ۵ و ۶ سال غربال شده‌اند که ۱۷ هزار و ۸۵ نفر از آنها مشکوک به اضطراب شناسایی شده‌اند.

معصومه توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۶ هزار و ۷۶۱ کودک مشکوک به اضطراب برابر با ۴۰ درصد کودکان غربال شده به روانشناس ارجاع شده اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هر ایرانی یک مراقب سلامت دارد/ اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هر ایرانی از طریق کدملی خود یک مراقب سلامت دارد، گفت: طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و سال آینده این طرح سراسری می شود

بهرام عین اللهی در نشست خبری برگزاری همایش بین المللی سلامت خانواده که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: دستاوردهای ایران در زمینه اجرای طرح سلامت خانواده در همایش بین المللی سلامت خانواده که با حضور وزرای بهداشت سایر کشورها روزهای ۱۵و ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

وی اظهار داشت: یکی از مولفه های اصلی کشور ارتقای سلامت مردم است که بر دو اصل درمان محور و پیشگیری محور استوار بوده و سعی کردیم برنامه‌های مختلفی را در این جهت در قالب پویش و غربالگری بیماری‌ها اجرایی کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مناسب‌سازی مسکن ۸۴۵ معلول در مناطق مرکزی ایران/ساخت ۳۱ خانه بهداشت

معاون اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از مناسب‌سازی مسکن ۸۴۵ معلول در مناطق مرکزی ایران و ساخت و تقدیم ۳۱ خانه بهداشت به محرومان خبر داد.

یاسر اشراقی در تشریح اقدامات این بنیاد در منطقه سه کشوری شامل استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری گفت: مسکن ۸۴۵ معلول در این استان‌ها برای استفاده بهینه ساکنانش مناسب‌سازی شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

وجود ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور/مشارکت خیران مدرسه‌ساز به ۸ همت رسید

رییس سازمان نوسازی، تجهیز و بازسازی مدارس کشور گفت: ۱۰۵ هزار مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار دارد و در دور افتاده‌ترین روستاها مدارس استاندارد و ایمن ساخته شده است.

حمیدرضا خان محمدی در آیین تجلیل از مهندسین برتر حوزه مدرسه سازی اظهار کرد: هرچه که مهندسان می‌سازند، ماندگار است بنابراین احتیاط دارند که زیباترین نقشه را طراحی کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تلاش جهادی و میدانی برای کمک به سیل‌زدگان/ همه پای کار آمدند

با گذشت پنج روز از آغاز بارش‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بوچستان، تیم‌های امدادی همچنان در حال کمک رسانی به مردم، تامین اقلام اساسی و ضروری زندگی آنان هستند و بیشتر راه‌های دسترسی بازگشایی شده‌است.

شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، دشتیاری، چابهار، کنارک، خاش، سیب و سوران، فنوج، ایرانشهر، میرجاوه، دلگان، سراوان، زاهدان، نیمروز، سرباز و مهرستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان از نهم اسفند ماه درگیر سیل شده اند به طور که راه دسترسی به برخی روستاهای این منطقه مسدود شده و سدهای مخزنی در این محدوده نیز سرریز شده اند.

البته دستگاه های امدادی از پیش از آغاز بارش‌ها و به دنبال هشدارهای هواشناسی مبنی بر شدت بارندگی و احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در حالت آماده‌باش بودند و به محض آغاز سیلاب برای امدادرسانی به مردم وارد میدان شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

وزیر بهداشت عضو افتخاری سازمان نظام پرستاری شد

جلسه شورای عالی نظام پرستاری صبح امروز یکشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد که در این نشست بهرام عین اللهی به عضویت افتخاری این شورا پذیرفته شد.

جلسه شورای عالی نظام پرستاری با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، دکتر وحید زمان زاده، رییس شورای عالی نظام پرستاری و اعضای شورای عالی نظام پرستاری صبح امروز یکشنبه (۱۳ اسفند) در سازمان نظام پرستاری برگزار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ساعت فعالیت مراکز تعویض پلاک ۲ ساعت افزایش یافت

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور فراجا از افزایش ۲ ساعته زمان فعالیت مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور از ۱۲ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ خبر داد.

سرهنگ علی محمدی با اعلام افزایش ۲ ساعته فعالیت مراکز شماره گذاری پلیس گفت: با توجه به تدابیر رئیس پلیس راهور فراجا در راستای تسهیل در خدمات و افزایش رضایتمندی شهروندان در روزهای پایانی سال از ۱۲ تا ۲۸ اسفند فعالیت کلیه مراکز شماره گذاری در سراسر کشور با ۲ ساعت افزایش، از ۷ صبح تا ساعت ۱۶ خواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر تربیت دانش‌آموزان و دانشجومعلمان راوی دفاع مقدس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه همه برنامه‌های فرهنگی باید جوهره اصلی فرهنگ ایثار و دفاع مقدس داشته باشد، بر تربیت دانش‌آموزان و دانشجومعلمان راوی دفاع مقدس تاکید کرد.

رضامراد صحرایی در آیین انعقاد تفاهم نامه با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با قدردانی از برخی برنامه های فرهنگی، همچون تولید سرودهای انقلابی و مذهبی به حضور ارزشمند خانواده بزرگ نظام تعلیم و تربیت در انتخابات اشاره کرد و افزود: بسیاری از تولیدات رسانه ای، محتواهای انتخاباتی و رخدادها در رسانه های کشور، توسط خانواده بزرگ آموزش و پرورش تولید شده است که فضای کشور را تغییر داده و منشاء اثر است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *