فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

رژیم غذایی مناسب به کاهش سردردهای میگرنی کمک می‌کند

رژیم غذایی مناسب به کاهش سردردهای میگرنی کمک می‌کند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی میباشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد  به نقل از ایسنا، یک فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی بالینی، گفت: بنا بر آخرین پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی کاشان استفاده از رژیم غذایی مناسب می‌تواند به کمتر شدن سردردهای میگرنی و تنش‌زا در کودکان کمک کند.

مرضیه حیدرزاده، اظهار کرد: سردرد یکی از شایع‌ترین شکایت‌های سیستم عصبی در دوران کودکی و نوجوانی است و شیوع آن در کودکان سنین مدرسه ۱۰ تا ۲۰ درصد تخمین زده شده است که با افزایش سن، تا حدود ۳۲ درصد در سن ۱۳ -۱۴سال افزایش می‌یابد.

وی افزود: یکی از شایع‌ترین انواع سردرد در کودکان سردردهای میگرنی است که متوسط شیوع آن در جهان بیش از ۹ درصد است که نتیجه پژوهش محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نشان می‌دهد که در کاشان نیز همین رقم است که می‌تواند زندگی کودک و نوجوان و خانواده آنها را مختل کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: آزمایش‌های تشخیص حساسیت برای مشخص شدن نوع حساسیت باید انجام شود تا بتوان به‌عنوان یک درمان مکمل، به محدودیت استفاده از برخی غذاهای خاص توجه کرد.

حیدرزاده تأکید کرد: برخی مواد غذایی مانند بادام زمینی، آجیل‌های درختی و شیر گاو می‌تواند منجر به حساسیت شود، ولی برخی خانواده‌ها بدون تعیین نوع حساسیت، محدودیت غذایی مانند خوردن شیر را برای کودکان ایجاد نکنند تا ناخواسته باعث ایجاد عوارض دیگری در کودک نشوند.

 

 

آخرین مطالب

اشتراک گذاری