فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دسترسی آسان و ارزان به ترامادول نگران کننده است

دسترسی آسان و ارزان به ترامادول نگران کننده است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رییس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد گفت: در حال حاضر ۲۴ درصد از جوانان اولین تجربه اعتیادشان مصرف ترامادول است و دسترسی آسان و ارزان به آن نگران کننده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، علی غلامی با غیر کارشناسی دانستن توزیع داروهای مخدر در برخی داروخانه‌ها، اظهار داشت: طبق کنوانسیون جهانی ۱۹۶۱ که ایران نیز جزء آن است، تعهد شده که داروهای تحت کنترل باید در محلی که پزشک، پرستار و تجهیزات احیاء موجود است استفاده شده، که قطعا داروخانه هیچ شباهتی با آن ندارد.

وی گفت؛ سالی ۳هزار میلیارد تومان پول خرید مراکز درمان اعتیاد از معاونت‌های غذا و دارو بوده و باید نظارت کافی در این زمینه اتخاذ شود.

وی ادامه داد: مافیای دارو و مواد مخدر برای رقم ۳همت به صورت سالیانه از توزیع داروی متادون در داروخانه‌ها دندان تیز کرده‌ است. در حالیکه درآمد حاصل از فروش داروهای تحت کنترل در بودجه سالانه دولت ردیف بودجه‌ای دارد و سازمانهای نظارتی باید پاسخگو باشند.

رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد با اشاره به عرضه داروهای مخدر توسط داروخانه که خطراتی همچون اعتیاد داروخانه‌ای را بهمراه خواهد داشت، بیان کرد: متادون در داروخانه‌ها به راحتی عرضه می شود و و دسترسی آسان و ارزان به آن اولین اعتیاد جوانان به این دارو است.

 

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *