فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اشتغال موفق، پیش‌شرط موفقیت افراد در «مسئولیت اجتماعی»

اشتغال موفق، پیش‌شرط موفقیت افراد در «مسئولیت اجتماعی»

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مدیرعامل گروه ساختمانی نکسا می‌گوید: همه افراد جامعه باید ابتدا در شغل خود به بهترین نحو عمل کنند و سپس در مسیر اصلاح آسیب‌های اجتماعی سعی کنند که بهترین نتیجه را برای جامعه به ارمغان آورند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از اکونگار، داوود دوست محمدی، مدیرعامل گروه ساختمانی نکسا در هفدهمین اجلاس سازندگان، گفت: گروه نکسا اولین وظیفه اجتماعی خود را در راستای مسئولیت اجتماعی درزمینهٔ تخصصی خود می‌داند و با رعایت معماری صحیح و احترام به ارزش‌های معماری و تلاش برای آموزش می‌پردازد تا از طریق این دفتر، آثار فاخری خلق شود.

او ادامه داد: بحث توسعه پایدار باید به‌عنوان از اولویت‌های همه شرکت‌ها در دستور کار قرار گیرد. در توسعه پایدار، باید به منافع جامعه و کشور توجه کرد و این مسئله یکی از مهم‌ترین رویکردهای کارکنان شرکت نکسا است.

دوست محمدی در ادامه به بررسی فعالیت NGO ها پرداخت و اظهار داشت که این سازمان‌ها با ارائه کمک‌های مستقیم اقلام و اجناس، به هدف کمک به جامعه می‌پردازند؛ اما این روش ممکن است آفتی درراه نیکوکاری در جامعه به وجود آورد، زیرا می‌تواند فقر را ترویج کند. ازاین‌رو، گروه نکسا تصمیم گرفت در مسیر توانمندسازی جوانان آسیب‌پذیر و بدون حمایت کافی از خانواده، فعالیت کند.

در این راستا، این شرکت با همکاری “موسسه خیریه کارآفرینان آرا شمیران”، از سال ۱۴۰۰ با ارائه ساختمان‌های مسکونی در منطقه ۱۴ پیروزی تهران به متراژ ۱۶۰۰ متر با ۳۲ واحد مسکونی، به این موضوع پرداخته است. امروز این موسسه تمام تمرکز خود را بر روی جوانان و نوجوانانی که از بهزیستی خارج‌شده‌اند، متمرکز کرده است.

او ادامه داد: با توجه به آمار، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد از جوانانی که از بهزیستی خارج می‌شوند، پس از ورود به جامعه با مشکلاتی مانند بیکاری و بی‌تفاوتی مواجه می‌شوند و احتمالاً به فعالیت‌های بزهکاری روی می‌برند. به‌منظور کاهش این مشکلات، «موسسه آرا شمیران» با حمایت کادر مجرب و متخصص، این جوانان را تحت آموزش‌های مختلف روانشناسی و آموزشی قرارداده و سپس آن‌ها را به فرآیند توسعه فردی می‌کشاند. در این مرحله، آن‌ها یک مهارت را یاد می‌گیرند و سپس به دنبال فرصت‌های شغلی می‌روند. این افراد با همکاری موسسه و محل کار، به بازار کار وارد می‌شوند و در صورت لزوم حتی پس از سه سال از ورود به بازار کار از سوی موسسه حمایت می‌شوند تا به مرحله ازدواج برسند.

دوست محمدی در پایان به اهمیت اصلاح جامعه و ایفای مسئولیت اجتماعی تمام افراد تأکید کرد و گفت: همه باید ابتدا در شغل خود به بهترین نحو عمل کنند و سپس در مسیر اصلاح آسیب‌های اجتماعی سعی کنند که بهترین نتیجه را برای جامعه به ارمغان بیاورند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *