فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

کاهش آسیب های اجتماعی با حس تعلق مسئولان به حاشیه شهرها محقق می‌شود

کاهش آسیب های اجتماعی با حس تعلق مسئولان به حاشیه شهرها محقق می‌شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: کاهش آسیب‌ها با افزایش حس تعلق مسئولان به محلات و حاشیه شهرها، برنامه‌ریزی مدون و تقویت سرمایه اجتماعی قابل تحقق است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از ایرنا، فرانک رستگار نسب روز سه شنبه در بازدید از کانون اصلاح و تربیت زندان مرکزی سنندج، برنامه ریزی مدون توسط مدیران دغدغه‌مند برای ارتقای شاخص های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی در محلات با توجه به قابلیت‌ها را در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری دانست.

وی مباحث فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین مقولات در ساختار جامعه عنوان و اظهار کرد: ضرورت دارد با جدیت و برنامه ریزی منظم برای ارتقای شاخص های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی تلاش شود.

وی هدف از این بازدیدها را هم افزایی بیشتر برای حل مشکلات اجتماعی در سطح استان و ایجاد و مبنا برای تقسیم کار و اقدام عملی و عملیاتی عنوان کرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان ضمن اشاره به پدیده آسیب های منجر به زندانی شدن افراد، بیان کرد: لازم است با لحاظ کردن ظرفیت و پتانسیل همه مناطق سعی شود زیست بوم متناسب با محلات و مناطق با رویکرد اسلامی ، ایرانی و محلی برجسته شود.

رستگار نسب ادامه داد: با تمرکز بر آسیب های اجتماعی، انسجام بخشی و هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط، مردمی سازی مداخلات محله ای در یک افق کوتاه، میان و بلند مدت منجر به فقرزدایی و تقویت فرهنگی و اجتماعی جامعه شود تا از وقوع جرم جلوگیری و جوانان و نوجوانان به جای حضور در زندان در کانون خانواده تربیت شوند.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اقدامات دولت در استان از جمله راه اندازی کمپ ماده ۱۶ ، ایجاد خانه های فرهنگی و اجتماعی درمحلات، برگزاری جشن های متعدد و پرمخاطب در راستای نشاط و بالندگی اجتماعی و بویژه راه اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان، تاکید کرد: برای حل مسایل و مشکلات اجتماعی ابتدا باید فهم درستی از مساله داشته باشیم چرا که فهم مساله بخش مهمی از حل مساله است و در محلات حتما پتانسیل و قابلیت ها دیده تا منجر به تولید ثروت و ارزش افزوده شود.

رستگار نسب احساس مسئولیت دستگاه های مختلف در راستای تدوین برنامه‌ای جامع و مدون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: رویکرد دستگاه‌ها به این مهم و اولویت بندی مسائل و تدوین برنامه عملیاتی برای حل آن الزامی است تا در یک بازه زمانی مشخص قابل سنجش باشد.

وی تاکید کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید تمام ارگانها ومردم با هم همکاری و هماهنگ باشند و از ظرفیت سمن ها نیز استفاده شود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *