فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو
جستجو

نشست رونمایی از سایت همایش‌های بنیاد با همکاری دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران

نشست رونمایی از سایت همایش‌های بنیاد با همکاری دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد، در جلسه ای با حضور دکتر یزدیان، دکتر شاهسوند، دکتر بخشی و برخی از اساتید و اصحاب رسانه از سایت همایش های بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دانشکده‌ی علوم خانواده دانشگاه تهران رونمایی شد.

ابتدای جلسه دکتر مصطفی راستینه مدیر عامل بنیاد پیشگیری با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری پیرامون آسیب‌های اجتماعی هدف از راه اندازی سایت همایش ها را عمل به منویات رهبری برشمرد.راستینه با شرح فعالیت‌های بنیاد در چند سال اخیر موضوع آموزش و پیشگیری را از رسالت‌های بنیاد نام برد و گفت: تمام تمرکز ما این است که در بحث پیشگیری، موثر عمل کنیم و در زمینه مداخله در بحث توانمندسازی در کنار دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌هایی که در حوزه‌ی تقسیم کار ملی هستند قرار بگیریم تا بتوانیم در کنار هم به حل آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

وی به اهمیت حضور دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشکده‌ی علوم خانواده دانشگاه تهران اشاره کرد و افزود: ما در زمینه‌ی خانواده دچار چالش‌ها و مشکلات‌ زیادی بوده‌ایم و حال با تاسیس دانشکده علوم خانواده می‌توانیم بنیادی‌تر عمل کنیم. در این راستا بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان یک تشکل مردم نهاد، متولی اصلی پیگیری و مطالبه سلامت در حوزه آسیب ها است و به منظور جریان سازی، فرهنگسازی و ارتقای سواد سلامت در جامعه اقدام به برگزاری سلسله همایش های ملی با هدف پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی پرداخته است. در این مجموعه همایش ها با همکاری دانشگاه های برتر کشور و همچنین دانشکده علوم خانواده و نیز با حضور اساتید مجرب در کلیه رشته های مرتبط تبادل نظر در زمینه آخرین دستاوردهای علمی، پیشگیری و درمان بیماری های (جسمی و روانی) به منظور ارتقاء سلامت جامعه توسط اساتید انجام خواهد شد.

راستینه ادامه داد: همچنین بر اساس فراخوان مقاله از بین بهترین مقالات مرتبط با موضوع همایش ها موارد منتخب جهت سخنرانی و تعداد دیگری نیز بر حسب تعداد مقالات ارسالی به عنوان پوستر برگزیده می گردد و در مدت برگزاری همایش به اطلاع شرکت کنندگان خواهد رسید. در حاشیه همایش ها نیز کارگاه های متعدد با محوریت سلامت در راستای اهداف همایش برگزار می گردد.

مدیر عامل بنیاد پیشگیری همچنین افزود: در طی همایش تلاش بر این است که زمینه لازم جهت تبادل آخرین اطلاعات علمی و افزایش همکاری در زمینه های پژوهش، آموزش و خدمات بهداشتی و درمانی با سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی و مشاوره ای به منظور حل مشکلات سلامتی مردم در مقوله سواد سلامت فراهم آید. پیشبرد ارتقای سواد سلامت با محوریت   و دانشکده علوم خانواده در پی تحقق موارد زیر است.

  • تئوری پردازی و مفهوم سازی سواد سلامت در جامعه؛ اطلس سلامت
  • همه جانبه و جامع نگری سلامت (توجه به ابعاد هفتگانه سلامت)؛ فیزیکی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، سلامت جنسی و شغلی.
  • آگاه سازی، آموزش، توانمندسازی و ارتقا به منظور پیشگیری و درمان
  • محوریت قرار گرفتن رکن بنیادین خانواده در ارتقای سلامت
  • پیاده سازی شواهد علمی و مصوبات اسناد ملی و برنامه هفتم در نظام سلامت کشور.
  • تولید و توزیع محتوای فاخر حوزه سواد سلامت

در ادامه نشست دکتر بخشی دبیرهمایش‌های بنیاد بالابردن سطح سواد سلامت جامعه از طریق آموزش را از اهداف اصلی همایش‌ها برشمردند و افزودند: وقتی جامعه‌ای از وضعیت سنتی به جامعه‌ی مدرن و اطلاعات محور حرکت می‌کند باید آموزش و اطلاع‌رسانی نیز به روز باشد و فرهنگ‌سازی با هدف ارتقاء سواد سلامت جامعه باید مبتی بر نیازهای مردم صورت گیرد.

ایشان هم‌چنین هفت بعد سلامت( فیزیکی، روانی، اجتماعی، فرهنگی، عاطفی، جنسی و شغلی) را از اصول و زیربنای همایش‌ها نام بردند و گفتند: امروز همگان به ضرورت مقدم‌بودن پیشگیری نسبت به درمان اذعان دارند که همین مسئله مسئولیت‌های ما را به عنوان بنیادی فعال در حوزه پیشگیری دوچندان کرده است.

همکاری دانشکده علوم خانواده با تشکل های مردم نهاد

دکتر فاطمه یزدیان رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران در حاشیه این نشست به خبرنگار عصر تشکل گفت: یکی از اهداف ما در دانشکده علوم خانواده مسائل زنان و خانواده است و در همین راستا همکاری با بدنه اجتماعی و سمن ها در دستور کار ما قرار گرفته است. به همین منظور تصمیم گرفتیم طی تفاهم نامه ای با بنیاد پیشگیری همکاری با این سازمان مردم نهاد را در خصوص برگزاری همایش ها در بستر علمی دانشگاه آغاز کنیم.

دانشیار دانشگاه تهران در ادامه افزود: کمیته های علمی و زیر کمیته هایی جهت کارای اجرایی همایش ها تشکیل شده است. همچنین از کنشگران و فعالان اجتماعی دعوت بعمل آورده ایم که در کمیته ها حضور داشته باشند. بدنه دانشگاه و اساتید محور کمیته های علمی خواهند بود ولی بقیه عزیزان نیز میتوانند حضور داشته باشند.

به گزارش عصر تشکل به نقل از بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عناوین همایش های پیشرو بدین شرح است:

  • اولین همایش ملی نقش سواد سلامت در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دومین همایش ملی نقش زن در سلامت جامعه
  • اولین همایش ملی الگوهای رفتاری و روان‌شناختی نسل : Z چالش‌ها و فرصت‌ها
  • اولین همایش ملی نقش شهرداران و شهرداری‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اولین همایش ملی نقش صدا و سیما در کاهش بی‌‌اعتمادی اجتماعی
  • اولین همایش ملی نقش اقتصاد سازمان‌های مردم نهاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اولین همایش ملی تحول و نوآوری با محوریت اشتغال و کارآفرینی در عصر دیجیتال
  • اولین همایش ملی نقش مشاورین در بالا رفتن سلامت روان جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اولین همایش ملی نقش مدیران در بروز یا کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • دومین همایش ملی نقش تربیت بدنی در سلامت جامعه

بدین وسیله از کلیه محققان، اساتید و پژوهشگران رشته ها و زمینه های مختلف علمی دعوت می شود که با حضور و ثبت نام در همایش های مربوطه آثار علمی و پژوهشی خود را ارایه نمایند. در این راستا می توانند با مراجعه به سایت (hamayeesh.ir) آثار خود (مقالات علمی و پژوهشی) را ثبت نمایند.

لازم به ذکر است از مقالات برتر به صورت حضوری تقدیر به عمل می آید و همچنین گواهی معتبر با حمایت دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز به کلیه شرکت کنندگان ارایه می گردد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *