فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

دهیاران خط مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی در روستاها

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

روابط عمومی بنیاد: راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی صبح  روز یکشنبه  مورخ 20/4/1400 در جلسه با رئیس شورای بخش و دهیاران منطقه که در بخشداری  لواسانات برگزار شد  اذعان داشت: دهیاران منتخبین و قلب تپنده روستا هستند که میبایست با مدیریت صحیح و بکارگیری تمامی ابزارهای موجود مشکلات مردم روستای خود را به بهترین شکل ممکن حل و فصل کنند. وی افزود: شناسایی به موقع آسیب های هر روستا و ارائه بهترین راه حل با کمک دستگاههای دولتی و سازمانهای مردم نهاد و بنیاد های مردمی از مهمترین برنامه های دهیاران بوده که این خود به تنهایی کمک بسزایی به برطرف نمودن آسیبها وتقویت نقاط قوت موجود روستاها در راستای اهداف مشترک با بنیاد میکند. وی در بیان نقش دهیاران در این حوزه افزود: هر کدام از دهیاران میبایست میزان بافت و پراکندگی جمعیت هر روستا، شناسایی آسیب های مختص آن و کمبود های حوزه ی فعالیتی خود را شناسایی کرده و بدانند که بافت جمعیت منطقه چه می خواهد و دستگاه ها چه کاری باید انجام دهند با توجه به این مهم که شناسایی تهدیدات و آسیبهای موجود و راههای حل مسله میتواند ما را از مشکلات بزرگتر نجات دهد در غیر اینصورت هر روز در مشکلات غرق تر میشویم. ایشان اضافه کردند متاسفانه از سال 97 به دلیل جزیره ای عمل کردن و نداشتن همبستگی میان دستگاههای حاضر در لواسان و دهیاران، و بی توجهی به این عزیزان و ریشه ای عمل نکردن برای خشکاندن مشکلات و آسیبها، آسیب های اجتماعی تا این حد گسترده شده و بیش از پیش در خطر هستیم.

خانم خلیلی دهیار روستای کردیان  یکی از مشکلات روستای خود را نداشتن فضای ورزشی عنوان کرده و افزود: متاسفانه عدم رسیدگی هرچه تمام تر به مسائل باعث شده مشکلی ساده تبدیل به معضل گردد. در ادامه دکتر اسماعیلی رئیس اداره ورزش قول دادند ضمن بازدید از روستا امکانات ورزشی مناسب برای اهالی محترم محیا کنند.

آقای سروریان دهیار کند علیا از مختلط بودن سرویس بهداشتی مدرسه توحید آن روستا خبر داد. وی افزود: حدود سه سال پیش قرار بود مشکل عنوان شده با کمک بخشدار و رئیس آموزش و پرورش حل شود ولی تا به امروز ترتیب اثر داده نشده است. راستینه ضمن گلایه از عملکرد مدیران سابق گفت: با اینکه این موضوع مهمی است ولی نمیدانم چرا علیرغم مصوبات مدیران آن زمان پیگیری نکرده این جای بسی تعجب و تاسف است ولی بنده این قول را به شما میدهم با حضور دادستان در لواسان و آنهم ازنوع جهادی، این مسئله بزودی برطرف خواهد شد. ایشان در ادامه افزودند: یکی از دلایل حضور مجدد بنده در لواسان حضور دکتر نوروزی به عنوان دادستان و پیگیری شبانه روزی ایشان بابت رفع مشکلات موجود بوده است و امیدوارم با این جدیت و پشتکار مثال زدنی جناب دادستان شاهد یه حرکت انقلابی و جهادی در تمامی حوزه استحفاظی ایشان باشیم که البته کمک همه دوستان را میطلبد.

آقای اسماعیلی رئیس اداره ورزش و جوانان لواسانات  اذعان داشتند کمبود امکانات باعث بروز آسیبهای بیشتر به اجتماع میگردد و تربیت بدنی ستون محکم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و ما تا این لحظه با تمام نبود امکانت سعی کرده ایم فضای ورزشی را برای همه محیا کنیم. ایشان اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات و موانع در کنار مردم ایستاده ایم و به یاری خداوند و همکاری مردم و مسئولین انشالله به زودی به تمامی مشکلات رسیدگی خواهیم کرد.

طلایی دانا رئیس شورای بخش لواسانات ضمن تشکر از زحمات بنیاد اهمیت همکاری در این حوزه را متذکر شد و اعلام کرد علیرغم اینکه خیلی دیر دست به کار شده ایم ولی میتوانیم با کمک یکدیگر جوانان و نسل بعدی کشورمان را تربیت کنیم.

علی ملکیان عضو شورای بخش لواسانات اظهار داشت: تا زمانیکه سیستم آموزشی کشور همراهی نکند شاهد هیچگونه اتفاق خوشایندی نخواهیم بود.

مصطفی راستینه رئیس بنیاد افزود: اهمیت ندادن به آموزش فرزند پروری به سبک نوین، کنترل آسیب های روانی کرونا و پسا کرونا و فشار اقتصادی زیاد بر روی خانواده ها نیاز به مدیریت خانواده داشته و این مدیریت با آموزش صحیح و به موقع شکل میگیرد.

امید است که با سهل انگاری دغدغه را به مسئله، مسئله را به معضل، معضل را به آسیب، آسیب را به بحران و بحران را به فاجعه تبدیل نکنیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *