فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

پیشگیری از آسیب های اجتماعی وظیفه همه دستگاه ها است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

عباس نوروزی، دادستان لواسانات: پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وظیفه همه دستگاه ها است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد و نقل از روزنامه شمرون: نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت دادستانی لواسانات و با حضور حداکثری مسئولین سیاسی، نظامی و اداری بخش لواسانات و شهرستان شمیران در محل دادگستری لواسانات برگزار شده.

عباس نوروزی دادستان لواسانات در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حضور حداکثری مسئولین شهرستان، گفت: متاسفانه با آسیب های جدی بی شماری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دو بخش لواسانات و رودبار قصران مواجه هستیم، به گونه ای که اگر به موقع ورود نکرده و اقدام نکنیم، آسیب ها و معضلات موجود گریبان همه را خواهد گرفت.

دادستان لواسانات خاطرنشان ساخت: امیدواریم با مشارکت و همراهی تمامی دستگاه ها و نهادها بتوانیم در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامی موثر انجام دهیم، در نتیجه ضروری است که برگزاری نشست های پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور جدی تمامی دستگاه ها و ادارات از این پس به صورت منظم و مستمر ادامه یابد.

نوروزی افزود: لازم است از جلسات آینده، مسئولین دستگاه ها گزارش ها و عملکرد خود در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تهیه کرده و در نشست ها ارائه نمایند.

فرماندار شهرستان شمیران نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه در شرایط کنونی با آسیب های اجتماعی جدی روبرو هستیم که مهم تر از همه در حوزه خانواده، زنان، طلاق، جوانان، اعتیاد و نیز معضلات بی شمار به وجود آمده در حوزه فضای مجازی وماهواره و دانش آموزان مشاهده می شود.

سید مهدی ساداتی ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بیان داشت: موضوع مهمی که می بایست در نگاه حاکمیت به حوزه آسیب سازمان های اجتماعی وجود داشته باشد، بحث مسئولیت پذیری همه دستگاه ها است همه ما در حوزه آسیب های اجتماعی مسئول هستیم و باید پاسخگویی لازم و ارائه راهکارها از شرایط دشوا و استفاده از ظرفیت های موجود را در دستور کار خود قرار دهیم.

ساداتی افزود: امیدواریم جلساتی این چنینی و بهره گیری از خرد جمعی تمامی دستگاه ها و کارشناسان این حوزه و نیز بکارگیری ظرفیت های مدیریتی تمامی نهادها به کاهش آسیب های اجتماعی موجود بیانجامد. ضروری است آسیب شناسی های .کارشناسانه و جدی در این زمینه صورت گیرد

وی تاکید کرد: در راستای همراهی و مشارکت تمامی دستگاه ها و نهادهای شهرستان شمیران، اعلام می کنیم که مصوبه های جلسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان مصوبات شورای اداری شهرستان قلمداد خواهد شد. لذا، ضروری است تمامی دستگاه ها ضمن جدیت حضور موثر در جلسات، مصوبات این سلسله نشست ها را به عنوان راهکار و دستورالعمل در دو بخش لواسانات و رودبارقصران پیگیری و اعمال کنند. عالی ترین مقام دولت در شهرستان شمیران یادآور شد: اگر دقت لازم را نداشته باشیم، متاسفانه تمامی موارد ۹ گانه آسیب های اجتماعی موجود در جامعه می تواند به عنوان پاشنه آشیل جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود. در نتیجه امیدواریم ظرفیت ایجاد شده در این حوزه با استفاده از مشارکت مردم و کارشناسان به نتایج قابل قبول منتهی شود.

مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن تقدیر و تشکر از متولیان این نشسته اظهار داشت: به رغم تمام تلاش های صورت گرفته در دو سال گذشته در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، متاسفانه به دلیل عدم همکاری برخی دستگاهها و بی تفاوتی نسبت به آسیب های اجتماعی موجود در بخش لواسانات، شرایط به گونه ای پیش رفت که جلسات پیشین ادامه نیافت.

مصطفی راستینه تاکید کرد: آسیب های اجتماعی اگر با کمک و همراهی دولت نباشد، نتیجه کار چندان قابل دفاع نخواهد بود. همان گونه که تاکنون سیاست های موجود عملا شکست خورده اند. بدون تردید، یکی از دلایل عمده شکست در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، موازی کاری ها و جزیره ای عمل کردن بسیاری از نهادهای متولی این حوزه است. این در حالی است که، می توانستیم با آموزش صحیح از بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی موجود جلوگیری کنیم. حمیدرضا اسماعیلی رییس اداره ورزش و جوانان لواسانات در این نشست ضمن تاکید بر توجه به مقوله فرهنگ در جهت صیانت از حقوق عامه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بیان داشت: ارائه گزارش عملکرد، تعامل بیشتر دستگاه های دولتی با سازمان های مردم نهاد و فعالان اجتماعی، تشکیل کارگروه های مرتبط، شناسایی آسیب ها و تهدیدات اجتماعی و … از جمله راهکارهای موثر برای کمک به برون رفت از شرایط دشوار کنونی است.

بنابر این گزارش، در این نشست که به همت و پشتیبانی دادستانی لواسانات و اداره ورزش و جوانان لواسانات برگزار شد، علاوه بر مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، فرماندار و معاون سیاسی انتظامی شهرستان شمیران، دادستان و رئیس دادگستری بخش لواسانات، بخشدار لواسانات، اعضای شورای تامین، معاونت کلانتری ۱۶۶ لواسان، مدیران اداره ها و دستگاه های دولتی شهرستان شمیران، اعضای شورای اسلامی و شهردار لواسان، رئیس و معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات و رودبار قصران و … حضور داشتند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *