فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو
گیاه خواری

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

خام گیاه خواری و واکنش‌های معجزه آسای بدن

خام گیاه خواری و مجموعه واکنش‌های بدن که اصطلاحا به آن‌ها واکنش‌های معجزه آسا می‌گویند یکی از مهمترین نکات برای افرادی است که تصمیم گرفته‌اند شیوه خام گیاه خواری را شروع کنند.

در کتاب خام گیاه خواری آرشاویر آوانسیان به دفعات اشاره شده که بدن بعد از این که خام گیاه خواری را آغاز نمود واکنش‌هایی می‌دهد که این واکنش‌ها را آرشاویر به معجزه شباهت داده چرا که اگر بدانیم چه می‌شود پی خواهیم برد این معجزات چه هستند، بیاییم با هم در رابطه با این واکنش‌ها بدانیم.

اولین واکنش های بدن و خام گیاه خواری

آسان طب با تحلیل شرطی شدگی های شروع خام گیاهخواری مطلبی کوتاه برای آگاهی عمومی درج نمود پس از درک آن شرطی شدگی ها که مربوط به خود شخص است باید بدانیم که بدن بعد از 48 ساعت از شروع خام گیاه خواری واکنش هایی را بروز می دهد.

دقیقا پس از 2 روز کامل اولین واکنش های بدنی مربوط به سیستم گوارش و محفظه سر و مغزی است. به دلیل اهمیت این موضوع به تفکیک به آنها خواهیم پرداخت.

سیستم گوارش بعد از 48 ساعت ورود میوه جات، سبزیجات تازه و فیبر به مقدار کافی و ورود نکردن هیچ گونه غذای توده ای مانند برنج، گوشت و … دو فعالیت عمده را در دستور کار خود قرار می دهد. در اولین بخش از فعالیت هایش به سرعت مشغول تخلیه روده بزرگ می شود.

دفع و پاکسازی روده بزرگ یکی از اولیت هایی است که برای تداوم روند پاکسازی و همچنین ترمیم سال ها آسیبی که بدن رسیده است یکی از واجبات است پس بدن با هوشمندی بالای خود شروع به دفع و تخلیه آنچه از پخته خواری در بدن باقی مانده می نماید و در بخش دوم سیستم گوارش با تمام توان سعی می نماید که به سیستم معده، روده ها، کبد و غدد درون ریز مانند صفرا و لوزالمعده، آرامش دهد تا بتواند سم زدایی مناسبی را آغاز نماید.

گیاه خواری
گیاه خواری

گیاه خواری

این پاکسازی خودکار سیستم گوارش معمولا به شکل موازی در روده بزرگ و همزمان در معده آغاز می شود. با توجه به مقالات تخصصی که آسان طب در رابطه با معده و کارکرد تخصصی آن به ثبت رسانده یکی از پرکارترین و پرکش و قوس ترین مراکز بدن، معده است.

در سیستم کاملا اشتباه پخته خواری حجم توده ای غذاهای متنوع با کمترین درصد جویده شدن، به شکل آنی و با حجم بالا به معده وارد می شده و معده باید تمام تلاش خود را نموده که بتواند از پس این غذای ناسالم و جویده نشده بر آید و در نهایت آنچه از دستش بر می آمد را انجام می داد و توده غذایی به سمت روده حرکت می کرد. این فعالیت مداوم معده که متاسفانه با بی نظمی خوراکی ما همراه بوده، این بافت را به مرور با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

حال با شروع خام گیاه خواری یکی از مهمترین محل هایی که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد معده است و باید گفته شود که این بازسازی باید در حین کار هم انجام شود چون معده تعطیلی ندارد. در طی مدت 2 تا 3 هفته یک سری از افراد که به خام گیاه خواری رجوع می کنند و همچنین با واکنش های معدوی روبرو هستند، به دلیل نا آگاهی از این واکنش ها فکر می کنند که برای معده اتفاق بدی در حال رخ دادن است.

این واکنش ها می تواند شامل آروق های ترش، ترش کردگی، سردی معده، درد لایه معده و… همراه باشد. در بعضی موارد هم ممکن است که استفراغ های زرد رنگی صورت پذیرد که به بالا آوردن صفراوی شهرت دارد. این مجموعه واکنش ها روند طبیعی پاکسازی معده و پروسه ترمیمی است که معده برای خود در نظر می گیرد و معمولا بیشتر از دو تا سه هفته طول نمی کشد.

پس اولین واکنش های بدن و خام گیاه خواری پاکسازی سیستم فاضلاب و آماده شدن برای ترمیم سیستم گوارشی بدن می باشد. در خام گیاه خواری اگر سیستم گوارش ترمیم و تعمیر نشود نمی تواند وظیفه اصلی خود که رساندن مواد سالم و حیاتی به سلول هاست را انجام دهد. پس بدن هوشمند مستقیما به سراغ این سیستم می رود.

گیاه خواری
گیاه خواری

واکنش های مغزی در خام گیاه خواری

به شکل موازی واکنش های معجزه آسای بدن در دستگاه گوارش، سیستم مغزی ما هم دچار اولین واکنش های خود می شود. فشارهای شرطی شدگی ها و همچنین عدم تطابق مغزی با شرایط تازه به مدت 72 ساعت برای درصدی از افرادی که خام گیاه خواری را آغاز نموده اند می تواند بوجود آورنده سردردهایی باشد که معمولا با نام سردردهای قندی می شناسیم.

بدن ممکن است به دلیل مصرف بالای میوه جات و سبزیجات و فعالیت بسیار شدید در بخش پاکسازی سیستم گوارش که بسیار انرژی بر است دچار کمبود قندی شود این کمبود قندی با یک سردرد خفیف در سر، خودش را بروز می دهد.

گاها پیش می آید که فرد با خوردن خرما یا عسل هم دچار بهبود این سر درد نمی شود اما توصیه آسان طب این است که کمی تحمل کنیم. اول از همه باید بدانیم که تعداد این افراد بسیار کم بوده در ثانی تحمل این شرایط و اجازه دادن به بدن تا بتواند خودش را به با شرایط تازه وفق دهد یک نیاز حیات بخش است.

خام گیاه خواران این سردرد را نشانه خوبی می دانند: نشانه آغاز تغییر بدنی که آرام آرام در حال تاثیرگذاری های اولیه است. وقتی مغز از شرطی شدگی ها دور شد و کم کم توانست خودش را به حالت نرمال بازگرداند مانند قبل شروع به پادشاهی می کند و بدن را به سمتی پیش خواهد برد که اصطلاحا به آن پاکسازی های دوره ای می گویند.

این پاکسازی های دوره ای مهمترین و اعجاب آمیزترین فعالیت های بدنی هستند که در جای خود و مقاله های مربوطه شما را متعجب خواهیم کرد و همین قدر کافی است که بدانیم بر اساس آمار صد در صد شفایافتگی بیماری ها در این پروسه پاکسازی و ترمیم اتفاق می افتد.

پس به مغز اجازه دهید بتواند با شرایط پیش رو خودش را هماهنگ کند و در این شراط شما فقط یک کار می توانید بکنید مصمم تر از همیشه، میوه جات و سبزیجات استفاده نمایید و بدانید بدن هوشمند خودش مسیرش را خواهد ساخت.