فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو
مصرف شیشه

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌باشد.

افزایش مصرف شیشه برای بالا بردن لذت رابطه جنسی!

باوری اشتباه، مصرف شیشه برای بالا بردن لذت رابطه جنسی

بعضی افراد به اشتباه معتقدند که مصرف شیشه باعث بالا رفتن لذت رابطه جنسی می شود، بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می خواهد در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازد.

روابط عمومی بنیادپیشگیری از آسیب های اجتماعی: چند روز پیش خبری مبنی بر روند صعودی گرایش زوج های جوان نسبت به مصرف مواد صنعتی جهت بهبود کیفیت رابطه جنسی در فضای مجازی منتشر شد.

در این خبر رئیس گروه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرده بود که «این مساله بسیارنگران کننده ، علاوه برعوارض جسمی مثل نارسایی های کبدی و کلیوی، عوارض روانی و اجتماعی به همراه دارد، مصرف شیشه اعتماد به نفس کاذبی به فرد می دهد و فرد تصور می کند که میلی جنسی او افزایش پیدا کرده است » .

در این روش زوجین قبل از رابطه زناشویی، به مصرف شیشه روی آورده و متاسفانه پس از مدتی دچار وابستگی به مصرف مواد می شوند. در ابتدا میل جنسی به سرعت بالا می رود ولی با مصرف طولانی مدت از میزان تمایل کاسته شده و زمینه ساز بروز مشکلات بسیاری از جمله اختالات جنسی وایجاد تنش بین زوجین می شود.

از این رو گرایش جوانان به مصرف مواد محرک با انگیزه هایی مانند: افزایش هوشیاری، شب زنده داری و تمرکز بیشتر جهت انجام کار یا مطالعه رو به افزایش است و نا آگاهانه و بی اطلاع از عوارض خطرناک آن خود را به چاه پرخطر وعمیق اعتیاد می اندازند وگاه هم مشوق دیگران در انتخاب این مسیر هستند.

برای دست یابی به اطلاعات بیشتر درباب این موضوع ، به سراغ «دکتر مهدی عابد دکترای روانشناسی گرایش تربیتی و مدرس دانشگاه» و از روانشناسان بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی رفتیم و نظرشان را در مورد عوارض مصرف شیشه و دیگر مواد مخدر زوجین به بهانه ارتقاء لذت جنسی جویا شدیم که درادامه می خوانید.

مصرف شیشه
مصرف شیشه

افزایش میل جنسی با استفاده از مصرف شیشه صحت ندارد

«دکتر مهدی عابد» روانشناس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به خطای هاله ای ناشی از مصرف شیشه بیان کرد : در خصوص سوء مصرف شیشه باید اعلام داشت که کوچک ترین تاثیری بر دیر انزالی یا حتی نعوظ نداشته و درک اشتباهی که افراد مصرف کننده ها در مورد ماده محرک شیشه دارند، به دلیل خطای هاله ایست که پس از مصرف شیشه حاصل می‌شود.

همانطور که گفته شد مصرف شیشه اعتماد به نفس کاذبی به فرد می دهد و فرد تصور می کند که میلی جنسیش افزایش پیدا کرده است. متاسفانه زنانی که قبل از رابطه زناشویی از شیشه استفاده می کنند از نظر احساس و عواطف دچار مشکل هستند.

هنگام مصرف شیشه از دیدگاه فیزیولوژیک هورمونی به نام هورمون دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است ،که کنترل کننده احساس لذت است ترشح می‌ شود و ترشح این هورمون در زمان مصرف شیشه چندین ده برابر آزاد شدن این هورمون در زمان انزال می باشد.

این عامل سبب گشته تا این تصور غلط در بین زوج ها و شرکای جنسی ایجاد شود که مصرف شیشه باعث افزایش لذت جنسی است ضمن آنکه هنگام مصرف شیشه احساسات و تصورات غلطی در فرد شکل می گیرد و به دلیل تمرکز بالای بیمار گونه (کلیدکردن) بر موضوع جنسی و تلقین پذیری بالا پس از مصرف شیشه تصورات نادرست و اشتباهی در فرد ایجاد می شود.

البته کار در اینجا به پایان نمی ‌رسد هنگام مصرف شیشه به دلیل عدم کنترل بر رفتار احتمال انجام رابطه جنسی پر خطر مانند سکس محافطت نشده، سکس مقعدی و حتی تجاوز افزایش می یابد به همین دلیل آمار ایدز، هپاتیت و بیماریهای مقاربتی در مصرف کنندگان شیشه بسیار بالا می ‌باشد.

مصرف شیشه
مصرف شیشه

آموزش درست ، بهترین راه برای پیشگیری

وی اظهار داشت : در حوزه پیشگیری بهترین و کم خطر ترین نوع پیشگیری، پیشگیری در سطح یک می‌ باشد و بهترین راه دست یابی به آن استفاده از آموزشی درست و واقع بینانه توسط افراد متخصص است، که این امر متاسفانه آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

برای موفقیت در این حوزه با توجه به گستردگی زیاد آن احتیاج به یک عزم ملی و استفاده از حمایت سازمان های مردم نهاد می‌ باشد.

استفاده از قرص ریتالین به جهت دیر انزالی

دکترعابد ادامه داد : هیچ منبع معتبر علمی بر افزایش میل و توان جنسی بعد از مصرف شیشه اشاره نمی‌کند و تنها در بین مواد مخدر مصرف ریتالین آن هم با دوز بالا باعث دیر انزالی می‌گردد و متاسفانه این دارو به صورت ضریب دار عمل کرده به طور مثال مصرف ۵۰mg  اگر ۵ دقیقه تاخیر ایجاد نماید مصرف ۱۰۰mg  باعث تاخیر ۲۰ دقیقه ای می گردد البته بر اساس آزمایشات این دارو در افرادی که دارای توان جنسی بالایی هستند به مراتب بیشتر عمل خواهد کرد.

اثربخشی سوء مصرف هیچ یک از مواد محرک در بالا بردن توان جنسی اثبات شده نیست .

دیدن وشنیدن این اخبار برای همه ما بسیار تلخ و افکارمان را درگیر خود می کند که اعتیاد این معضل اجتماعی دامن گیر تا کی قرار است جان جوان و نوجوان مارا تهدید کند و کسی به فکر چاره ای برای جلوگیری از آسیب های آن نباشد!