فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

نان و پنیر هم لاکچری شد؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

 

بنیاد:تورم و گرانی به ساده‌ترین غذای ایرانیان نیز رحم نکرده است و بررسی‌ها حاکی از آن است که هزینه تهیه نان و پنیر و گردو از نیم‌ میلیون تومان گذر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران تورم کالاهای اساسی خوراکی در تیرماه رکورد زده است و با افزایش ٤.٤ واحد درصدی به ۸۶ درصد رسیده است.

گفتنی است که غذای محبوب و ساده ایرانیان نیز از این افزایش قیمت‌ها در امان نمانده است و بعضا هزینه تهیه نان و پنیر و گردو نیم میلیون تومانی شده است.

بررسی های میدانی حاکی از آن است که قیمت هر کیلوگرم پنیر لیقوان در بازار به ۳۸۰ هزار تومان رسیده است و هر کیلوگرم مغز گردو نیز در بازار به قیمت ۳۶۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

در این بین اما هزینه تهیه نان و پنیر گردو حتی بالاتر نیز می‌رود و در برخی موارد قیمت مغز گردو اعلاء به کیلویی ۴۰۰ هزارتومان نیز می‌رسد.

نان و پنیر لاکچری شد/ پنیر لیقوان کیلویی ۳۸۰ هزار تومان

بررسی‌های میدانی صورت گرفته حاکی از گرانی پنیرهای لیقوان شرکتی در بازار است به طوری که بسته‌های ۴۰۰ گرمی این پنیر در بازار این روزها ۱۰۲ هزار تومان قیمت دارد و بسته‌های ۷۰۰ گرمی آن نیز ۲۴۲ هزار تومان قیمت خورده است.

تهیه نان و پنیر و گردو با انواع دیگر پنیر نیز گران تمام می‌شود؛ به طوری که پنیرهای شرکتی ۴۰۰ گرمی این روزها در بازار حداقل به قیمت ۴۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.

از گرانی نان نیز نباید غافل شد؛ مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت سنگک آزادپز ساده به ۵ هزار تومان رسیده است و سنگک کنجدی آزادپز بر اساس سایز نان در برخی مناطق تهران ۷ تا ۱۵ هزار تومان قیمت دارد.

منبع:خبر آنلاین

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *