فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

در سال جاری ۸۰۰ محله مورد رصد آسیب های اجتماعی قرارمی گیرند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از رصد آسیب های اجتماعی در ۸۰۰ محله در سال جاری خبر داد.

آرزو ذکایی فر در جلسه هم اندیشی دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است و نمی‌توان حد و مرزی برای سلامت اجتماعی قائل بود زیرا همه آنها در هم تنیده و با همدیگر ارتباط دارند.

وی نخستین وظیفه سازمان بهزیستی را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: سازمان بهزیستی بدون رصد آسیب‌های اجتماعی و تهیه اطلس آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند اقدامات لازم را برای کاهش آسیب در جامعه انجام دهد بنابراین هر برنامه‌ای باید مبتنی بر شواهد، داده‌ها و اطلاعات در سطح کشور باشد.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به رصد آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته رصد آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌ها انجام و اطلاعات آن درحال بررسی و ارزیابی است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف متفاوت است، افزود: در سال گذشته ۸۰۰ محله مورد رصد آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند که هدف ما رصد آسیب اجتماعی در ۴ هزار محله کم برخوردار و آسیب خیر است بنابراین در سال جاری ۸۰۰ محله دیگر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذکایی فر با اعلام اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی جزیره‌ای و پراکنده عمل شده است، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و سمن‌ها در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده و از پراکندگی فعالیت‌ها جلوگیری کرد.

منبع : مهرنیوز

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *