فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

صندوق حمایت از بیماران خاص در کردستان راه‌اندازی شد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

سنندج- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان استان کردستان، به دنبال مصوبه مجلس شورای اسلامی و ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه‌اندازی شد.

انور اسماعیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صندوق حمایت از بیماران خاص و سخت درمان، پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت ابلاغ و این وزارتخانه نیز آن را به بیمه سلامت در استان‌ها ابلاغ کرد و هم اکنون این صندوق در استان کردستان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق از نظر منابع مالی مستقل است و در ساختار بیمه سلامت، اعتبارات و ردیف خاص خود را دارد، افزود: نوع بیماری‌هایی که زیرپوشش حمایت این صندوق قرار می گیرند از سوی وزارت بهداشت معرفی شده و بر اساس آخرین دستورالعمل ۱۰۷ بیماری زیر چتر این صندوق قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: تاکنون ۹۰ نفر در استان برای عضویت در این صندوق و استفاده از خدمات آن با مراجعه به این اداره کل پرونده تشکیل داده اند، ضمن اینکه هزینه‌های درمانی که این بیماران از اول امسال تاکنون پرداخت کرده‌اند از طریق صندوق ذکر شده به آنان بازگردانده خواهد شد.

به گفته اسماعیلی برخی از بیماران مثل بیماران سرطانی، دیابت و فشار خون از نظر تامین مالی دارویی با مشکل مواجه می شدند که با زیرپوشش قرار گرفتن در این صندوق در بخش دولتی بصورت رایگان در هر ۲ بخش سرپایی و بستری خدمات می‌گیرند.

وی اظهار داشت: این بیماران فقط در حوزه دارو یک تا ۲ درصد فرانشیز پرداخت می‌کنند و مابقی خدمات زیرپوشش صندوق است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: جای این صندوق در نظام سلامت ایران خالی بود که امید می رود بتوانیم با این حرکت از این بیماران حمایت کنیم.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که بیشترین تعداد آنان با بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

منبع خبرگزاری جمهوری اسلامی 

/انتهای پیام

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *