فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

طرح توانمندسازی زنان‌ سرپرست خانوار صرفاً در مسائل معیشتی خلاصه نمی‌شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

نرگس معدنی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهارداشت: زنان سپرست خانواده از جمله اقشاری هستند که لازم است همه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط به آنها توجه کنند.

وی هدف از تعریف این طرح در شهرداری تهران را همان هم‌افزایی برای ارتقای خدمات به این قشر و پایان اقدامات جزیره‌ای عنوان کردو افزود: معتقد هستیم که با کنار هم قرار دادن ظرفیت شهرداری در حوزه مدیریت شهری می‌توانیم نقش خود را در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایفا کنیم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر تهران، در صورت تصویب این طرح در شورا حتماً رده پای آن در برنامه چهارم توسعه شهری تهران به عنوان یک رکن مشخص و با اولویت در حوزه فرهنگی اجتماعی دیده خواهد شد.

معدنی پور درباره میزان هزینه مالی این طرح گفت: بودجه این طرح نیز پس از تصویب در شورا و قرارگیری در ردیف بودجه سالانه شهرداری متناسب با شرایط و نیاز روز تعیین خواهد شد و اکنون در مرحله تصویب طرح هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، مردمی‌سازی را بهترین راهکار برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار عنوان کرد و گفت: طرح شورای شهر تهران بر پایه استفاده از ظرفیت جمعیت مردم نهاد وسمن‌ها پای‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: یکی از الزامات مشارکت گروه‌های مردم نهاد برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی سمن‌های فعال در این حوزه است، گفت: در طرح یاد شده برای تقویت گروه‌های مردم نهاد و سمن‌ها نیز الگوها و وظایف مشخصی در نظرگرفته شد.

به گفته معدنی‌پور، امروزه بسیاری از بانوان سرپرست خانوار از تمکن مالی و معیشتی مناسبی برخودارند اما با این حال از لحاظ روحی، عاطفی، جامعه‌پذیری و مواردی از این دست دچار بحران هستند. علاوه بر این، یکی از اولویت‌های این طرح، رسیدگی به اعضای خانواده و بررسی مسائل و مشکلات آنان است که امیدواریم در مرحله اجرا در بالاترین کیفیت اجرا شود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *