فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

افزایش آسیب و جرم به دلیل ناکارآمدی مدیران / دلایل رشد در عرصه نظامی و سقوط در زمینه مدیریت آسیب

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رکنا: 18 دستگاه اصلی در زمینه آسیب های اجتماعی مشخص شده تا با هر نوع آسیب در سطوح مختلف مقابله و آن را با اقدامات پیشگیرانه رفع کنند حال اگر کاری انجام نمی شود به این دلیل است که مدیران ما ناکارآمد بوده اند.

 

 

به گزارش رکنا، مصطفی راستینه مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا، درباره دلایل افزایش آمار آسیب های اجتماعی در کشور گفت: وزارت کشور و شورای اجتماعی زیر نظر مقام معظم رهبری از آنجایی که مسئله آسیب های اجتماعی یک موضوع ملی محسوب می شود. طی یک طرح تقسیم کار ملی، وظایف مختلف دستگاه ها مشخص شده است که طبق آن 18 دستگاه مختلف در حوزه آسیب های اجتماعی نقش دارند.

وی افزود: فلذا کار 18 دستگاه اصلی در زمینه آسیب های اجتماعی مشخص شده تا با هر نوع آسیب در سطوح مختلف مقابله و آن را با اقدامات پیشگیرانه رفع کنند. حال اگر کاری انجام نمی شود و ما در برنامه های مختلف توسعه موفق نبودیم و دستگاه های اجتماعی در حالی که در برنامه های توسعه ای کشور به این موضوعات پرداخته است ضعیف عمل کردند. به این دلیل است که مدیران ما ناکارامد بوده اند.

راستینه با بیان اینکه ما در حوزه های مختلفی همچون موشکی و نظامی توانسته ایم حتی ابر قدرت شویم تشریح کرد: چه بر سر ما آمده که در حوزه اجتماعی ضعیف عمل کرده ایم؟ بدون شک اگر به عقب بازگردیم و ضعف هایمان را دنبال کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که در این زمینه مدیران ما و توان گسترده تهاجم غربی باعث شده است تا نتوانیم مثل آن حوزه موفق شویم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگ ساز، اقتصاد ساز، اجتماعی و… متاسفانه تو حوزه های مربوط به خود متحمل شکست شده اند و همین مسئله نیز باعث شده تا کشور آسیب های جدی و خطرناکی ببیند.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه ما نمی توانیم احساسی تصمیم بگیریم و احساسی عمل کنیم خاطرنشان کرد: 45 سال است که در حوزه اجتماعی احساسی تصمیم گرفته ایم. 45 سال است که به جای مبارزه با جهل با جاهل جنگیده ایم. یعنی بزرگترین اشتباهی که در حوزه اجتماعی می توان آن را انجام داد، در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی افزود: در همه جای دنیا این موضوع تایید شده است که با آموزش و آگاه سازی و همچنین مشاوره به موقع و سریع می توان کاهش آسیب داشت اما متاسفانه 45 سال است که با آموزش و نظام مشاوره جنگیده ایم.

نظام آموزشی ما دقیقا کجا قرار دارد

راستینه با بیان اینکه فقر، اعتیاد و هر نوع آسیب دیگری بیشتر شده چرا که در نظام آموزشی عقب و فلج هستیم افزود: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که کارها باید به مردم سپرده شود اما این اتفاق جز در شرایطی که کشور درگیر با بلایای طبیعی بوده، رخ نداده است و آن هم به دلیل این بوده است که دولت توان انجام آن را نداشته است وگرنه مدیران ما به هیچ وجه توان دیدن سیل اجتماعی مردم را کنار خودشان ندارند.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران ما اجازه ورود مردم به کنار خودشان را نمی دهند و این یکی از بزرگترین مشکلات در بین مدیران ماست در صورتی که باید از ظرفیت های مردم و سازمان های مردم نهاد و … استفاده شود. دولت از ملت جدا نیست پس همانطور که در عرصه نظامی توانسته ایم موفق باشیم در عرصه های دیگر نیز می توانیم در صورتی که از ظرفیت های موجود کشور استفاده شود.

 

 

 

 

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *