فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

گسترش آسیب های اجتماعی به دلیل آینده نامشخص

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد پیشگری از آسیب های اجتماعی و به نقل از رکنا، کارشناسان اقتصادی و اجتماعی در گفتگو با رکنا این مساله را متذکر شدند که اگر دولت سیاست های اقتصادی- اجتماعی خود را تغییر ندهد، سال آینده شاهد تشدید بحران ها به ویژه در حوزه اقتصادی خواهیم بود.

وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده یکی از بزرگترین چالش های پیش روی کشور است و به جرات می توان گفت همین امر دغدغه ذهنی اصلی مردم ایران نیز محسوب می شود اما مشکلات اقتصادی همواره با خود سیلی از آسیب های اجتماعی را نیز در بر دارند که عدم ارایه راه حل برای آن باعث تشدید این مشکلات و ایجاد یک حس ناامیدی جمعی در بین مردم می شود که آثار و تبعات خود را دارد و حتما باید از منظر اقتصادی و اجتماعی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

تورم بالای 40 درصد را در سال آینده خواهیم داشت

سید حمید حسینی، فعال اقتصادی و عضو اتاق ایران در خصوص وضعیت اقتصادی کشور در سال آینده و مشکلات احتمالی که می تواند دامن گیر کشور شود به خبرنگار رکنا گفت: وضعیتی که هم اکنون شاهد آن هستیم این را نشان می دهد که وضعیت تورم بالای 40 درصد را در سال آینده خواهیم داشت مگر اینکه دولت تغییری در سیاست های پولی و ارزی داشته باشد و افزایش نرخ سود توسط بانک مرکزی نیز نشان می دهد که دولت و بدنه کارشناسی و مدیریتی بانک مرکزی نیز این مساله را متوجه شده است.

وی افزود: اگر تغییرات مثبت در سال آینده صورت گیرد می شود نرخ تورم را کاهش داد این در حالیست که دولت دسترسی خوبی هم به منابع ارزی با توجه به فروش نفت دارد و اگر اختصاص ارز به خرید کالاهای اساسی نیز با یک استاندارد مناسبی و با نرخ پایین صورت گیرد می توان قیمت ارز و نرخ تورم را در سال آینده کنترل کرد اما در غیر اینصورت باید شاهد ادامه دار بودن روند فعلی باشیم.

دولت باید با تدبیر مقابل فرار سرمایه از کشور را بگیرد

عضو اتاق بازرگانی افزود: فرار سرمایه به خارج یک واقعیتی است که دولت باید با سیاست های مناسب جلوی آن را بگیرد و تراز مالی کشور در 6 ماهه نخست نشان می دهد که در این مدت 12 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده است و دولت اگر امکان جذب سرمایه گذار خارجی را ندارد باید حداقل با سیاست های مناسب از خروج سرمایه از کشور جلوگیری کند.

این فعال اقتصادی بیان داشت: تراز تجاری کشور به لحاظ ارزی وضعیت نامناسبی ندارد و دولت می تواند به راحتی وضعیت اقتصادی کشور را مدیریت کند اما عدم مدیریت صحیح در این حوزه باعث شده تا مردم نسبت به آینده ناامید شوند.

حسینی تاکید کرد: این ناامیدی باعث شده است تا مردم برای حفظ سرمایه به دلار و زمین پناه ببرند و این خود آفتی برای اقتصاد کشور شده است و این در حالیست که حتی پیش بینی شرایط آینده کشور بسیار سخت شده است و این باعث گسترش آسیب های اجتماعی در کشور خواهد شد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *