فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آموزش مهارت‌های زندگی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

روابط عمومی بنیاد به نقل از ایسنا: رئیس اداره مشاوره و آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان مهم‌ترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

 

مهدی نیک‌خواه ظهر امروز (۱۴ خردادماه) در جمع مشاوران مدارس شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، عنوان کرد: پایش و رفع آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روانی دانش‌آموزان با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال ۹۸ امری مهم و قابل بررسی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع پیشگیری در بحث آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مدارس، عنوان کرد: افزایش رفتارهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در جامعه در میان کودکان و نوجوانان، نیاز به اقدامات تخصصی مقابله و پیش‌گیری در مدارس را افزایش داده است.

 

رئیس اداره مشاوره و آسیب‌های اجتماعی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به آسیب اجتماعی رایج بین دانش‌آموزان مانند خشونت، اعتیاد، انحرافات جنسی و خودکشی، تاکید کرد: اقدام به هنگام و سریع در این شرایط بسیار مهم است و برنامه‌های مراقبت اجتماعی و خدمات مشاوره ای در قالب طرح نماد در کل استان در حال انجام است.

 

این مسئول با بیان اینکه غربال‌گری به منظور شناسایی به موقع و صحیح دانش‌آموزان و رسیدگی به آسیب‌ها و سلامتی روان آن‌ها انجام می‌پذیرد، عنوان کرد: انجام غربال‌گری باعث می‌شود علاوه بر شناسایی مشکلات دانش‌آموزان موارد مربوط به درمان و رسیدگی به آنها نیز به صورت مناسب و به موقع توسط مشاوران مدارس و روانشناسان انجام پذیرد.

 

وی با بیان اهمیت انجام خدمات مشاوره‌ای و ارجاع به موقع به مشاوران، تصریح کرد: همکاری خانواده‌ها و مدارس و اهمیت بخشی به مهارت‌های زندگی مهمترین راهکار مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و در واقع می‌توان گفت معلمان نقش کلیدی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *