فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

وزارت کشور، بهزیستی و نیروی انتظامی بودجه می گیرند ولی کار کردن کودکان را ساماندهی نمی کنند!

وزارت کشور، بهزیستی و نیروی انتظامی بودجه می گیرند ولی کار کردن کودکان را ساماندهی نمی کنند!

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری رکنا، نماینده مجلس گفت: وزارت کشور ، نیروی انتظامی، وزارت کار و سازمان بهزیستی باید به موضوع کودکان کار ورود کنند؛ ولی اقدامی مشاهده نمی شود.
به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، خشونت علیه کودکان ؛ که در قانون و عرف امری مذمت شده به حساب می آید. قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در برابر خشونت، سالهاست به تصویب رسیده است ولی گویی هیچ نهادی، برای اجرا کردن آن، دست به کار نمی شود. خشونت، فقط ضرب و شتم و زد و خورد نیست. اگر کودکی سر چهارراه به شیشه ماشین ها می کوبد تا آدامس بفروشد، اگر کودکی از تحصیل محروم است، اگر کودکی اجیر می شود تا کارهای کاذب انجام دهد همگی، خشونت علیه او به حساب می آید. خشونت علیه کودکان و عدم انجام اقدام موثری برای رفع آن در کشور، موضوعی است که از نماینده مجلس شورای اسلامی آن را جویا شدیم.

علی اکبر بسطامی، نماینده مجلس و دبیر دوم کمیسیون اجتماعی در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در خصوص خشونت علیه کودکان تحت اعمال فشار برای کار کردن، گفت: در جای جای پایتخت، کودکان کار مشاهده می شوند. کار کودکان، همیشه بوده و هست. یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است دستگاه هایی که باید در این خصوص به وظایفشان عمل کنند و متولی این امر هستند، در راستای ساماندهی این مهم اقدامی نمی کنند. علی رغم اینکه در بودجه ها همیشه برای این موضوع اعتباراتی پیش بینی می شود؛ ولی اینکه کسی این جایگاه را مدیریت کند و گزارش قابل قبولی نیز ارائه دهد وجود ندارد. وزارت کشور ، نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی باید به این موضوع ورود کنند؛ ولی اقدامی مشاهده نمی شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از این کودکان کار، اجیر شده‌ی برخی افراد سرمایه دار هستند و ما چندین جلسه در خصوص ساماندهی اینها داشتیم. آنها منبع درآمدی برای این سودجویان هستند که مسئولان به خوبی نسبت به آن واقف هستند؛ ولی ورودی به حل و فصل آن نداشتند.

بسطامی گفت: یک نگاه هماهنگ که بخواهد این موضوع را به صورت یکپارچه بررسی و حل و فصل کند نداریم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *