فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آسیب‌های اجتماعی با وعده و وعید حل نمی‌شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : مصطفی راستینه مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دومین جلسه ستاد بحران در سال جاری اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با پشت میزنشینی و حرف هایی که در حد وعده  و وعید می ماند حل نمی شود؛ در این میان مادران، زنان ما به عنوان ستون جامعه بیشتر از سایرین در معرض آسیب‌های‌ اجتماعی و به عبارتی در نوک پیکان این تهدیدها هستند.

راستینه اظهار داشت: به منظور ایجاد هم افزایی و تقویت هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و مقابله با این تهدیدات، ستاد بحران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل و به صورت ماهیانه جلسه ای با سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برگزار می کند.

 وی افزود: یکپارچه سازی فعالیت سازمان ها در راستای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین تعیین اولویت انواع معضلات اجتماعی شهر تهران ، منطقه به منطقه و ناحیه به ناحیه و محله به محله از جمله اهدافی است که ستاد بحران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آن ها را دنبال می کند.

 مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: در این راستا باید سایر دستگاه ها خود را مسئول و دارای وظیفه تلقی کنند و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از ابتلای گروه‌های حساس به انواع معضلات اجتماعی تلاش کنند.آسیبهای پنهان را شناسایی کنند و برای آسیبهای اصلی که مقام معظم رهبری فرمودند راهکار بیاندیشند و اجرا کنند.سال گذشته ما از ارتش تقاضای کمک کردیم واز تیپ 65 ارتش نوحد خواستیم که ما را در کارهای آموزشی علی الخصوص در مدارس ما را یاری کنند در آن زمان سرتیپ امیر نعمتی فرمانده تیپ 65 (قبل از ارتقا)با استقبال و دلسوزی تمام  و بعد از هماهنگی های لازم کمک به ما را پذیرفت و کنار ما به جنگ آسیبهای اجتماعی آمد .این یعنی داشتن یک ارتش فهیم و دلسوز.جنگ جنگ است چه سخت و چه نرم که البته نگ نرم هزاران بار خطرناکتر است و فرماندهی ارتش با جرات میگویم از ما بیشتر آسیبها و اهمیت این جنگ را درک میکرد و بنده در کنار ایشان افتخار میکردم به همراهی ارتش. آیا همه اینطور درکی از آسیبها دارند؟بعضی اشخاص میگویند به ارتش چه ارتباطی دارد آسیبهای اجتماعی؟جواب این سوالتان را میتوانید از امیر نوذر نعمتی بگیرید ایشان به واقع از خیلی از دوستانی که میگویند ما برای کاهش آسیب فعالیت میکنیم فعالترند و آسیبها را بهتر میشناسند.

سرهنگ امان اللهی فرمانده تیپ 65 ارتش نوحد:

با اینکه تیپ 65 ارتش ماموریتی خاص دارد ولی ما کماکان مثل گذشته در کنار دوستان ستاد هستیم و هر جا نیاز به حضور ما باشد با تمام قدرت در کنار عزیزان قرار خواهیم گرفت و از هیچ کمکی در راستای اهداف بنیاد پیشگیری و ستاد بحران کوتاهی نخواهیم کرد.وبا تمام قدرت آماده ایم.

راستینه تصریح کرد: امروز باید گفت که «معضلات و آسیب‌های اجتماعی همه پایتخت نشینان را تهدید می کند» و این موضوع حاکی از حساسیت شرایط فعلی است.و متاسفانه این آسیبها شتری است که در خانه همه خواهد خوابید و برایش پیر و جوان، نظامی و غیر نظامی، باسواد و بی سواد، دارا و ندار، دختر و پسر و ……. نمیشناسد.

وی تأکید کرد: مادران و زنان یکی از اقشار آسیب‌پذیر به شمار می روند که علی رغم اینکه اغلب آن ها جزء مخاطبان برنامه‌های بی قاعده ماهواره ای هستند، هیچگونه آموزشی مبنی بر چگونگی برخورد با آسیب ها و معضلات اجتماعی دریافت نمی کنند و به عبارت صریح به علوم و مهارت حل بحران مسلح نیستند. بحث صیانت و حفاظت از خانواده ها و در رأس آن آموزش مادران در مساله پیشگیری از ابتلا به معضلات اجتماعی امری ضروری است.نکته جالب توجه اینکه همه میدانیم چه اتفاقی در شرف افتادن هست ولی بی تفاوت نشسته ایم . حرفهای بزرگان غربی را در شبکه های مجازی دست به دست میچرخانیم و…. آیا میدانیم زنان و در نهایت مادران در جامعه اسلامی ما چه نقشی دارند؟

مسلم است که مادران در جامعه اسلامی از نقش مهم و به سزایی در رشد و تعالی جامعه برخوردار هستند.

در حال حاضر آینده ممالک اسلامی جهان به دست مادران ساخته می شود و چنانچه تزلزلی در جایگاه این خلقت بی نظیرخداوندی ایجاد شود به حتم بزرگترین ضربه به جامعه اسلامی وارد خواهد شد  بر این اساس است که دشمنان اسلام تمامی تلاش خود را با برنامه های مختلفی در تضعیف جایگاه مادران می نمایند.

در حالی که واژه ای به نام “مادر” در غرب همچون کشورهای اسلامی از محبوبیت چندانی برخورددار نیست اکنون دشمنان متوجه نقش اساسی مادران در این کشورها شده و از انجام هرگونه اقدامی در جهت از بین بردن این نقش و محبوبیت فروگذار نیستند.

نمونه عینی اهداف شوم غربی در برنامه رابرت مرداک، یهودی ثروتمند و غول رسانه ای جهان در خصوص ایران قابل مشاهده است که در مقاله اش چنین آمده است: برای نابودی ایران باید در خصوص کلمه ی مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم تا موضوع “مادر” را در دستور کار خود قرار دهم و در ایران مادر خانواده همه چیز را مدیریت می کند و اگر مادر را به لجن بکشیم تمام این جامعه به لجن کشیده خواهد شد. وی همچنین اشاره کرده است که تا سال2020 کلمه مادر را در ایران بی معنا خواهد کرد.

مدیر بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: با پشت میز نشینی و کم و کاستی ها را به دیگران نسبت دادن، هیچ تغییری در وضعیت حاد آسیب‌های اجتماعی تهران رخ نمی دهد؛ بلکه مسئولان باید برای رفع معضلات دیدی فراتر و دلسوزانه تر داشته باشند. برنامه های مصوب در این زمینه باید از حالت طرح ها و قول و وعده های کاغذی و زبانی خارج و اجرایی شود؛ حساسیت وضعیت آسیب‌های اجتماعی به وضوح از شرایط ظاهری پایتخت و وضعیت قربانیان آسیب های اجتماعی این شهر مشخص است و بدیهی است که امر پیشگیری مقدم بر هزینه های گزاف درمان است.

راستینه ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی همه خانواده های پایتخت را مورد تهدید قرار داده است و اینکه برخی از مسئولان انگشت اتهام را برای سلب مسئولیت از خود به سوی دیگر سازمان ها نشانه می گیرند، تاثیری در کاهش معضلات اجتماعی نخواهد داشت؛ آنچه در مسأله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اهمیت دارد ایجاد هم افزایی و هماهنگی میان دستگاه های مسئول به عنوان امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: ستاد بحران پیشگیری از آسیب های اجتماعی طرح پیشگیری را به صورت آزمایشی در 3 منطقه 12-14-15 اجرا کرد؛ همچنین 120 مربی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تربیت شدند، اما به دلیل عدم همکاری برخی از نهادها نتیجه مورد نظر به دست نیامد؛ اغلب وعده ها تنها در حد حرف باقی مانده است و عملا اقدام خاصی تا به امروز در جهت تحقق اهداف صورت نگرفته است.

 

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *