فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

بدون تقویت سمن‌ها پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با چالش جدی مواجه است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد،  دیدار مدیرعامل و مدیر روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محمدجواد حشمتی مهذب معاون قضایی دادستانی کل کشور روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت برگزار شد.

مصطفی راستینه مدیرعامل بنیاد پیشگیری در این نشست صحبت‌های خود را با اشاره به گسترش فعالیت‌های بنیاد در سطح ملی گفت: طی مراسمی که در ۲۰ خرداد سال جاری در سالن نیروی زمینی ارتش و با حضور سران کشوری و لشگری برگزار خواهد شد، سراسری و کشوری‌شدنِ گسترۀ فعالیت‌های بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به طور رسمی اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای اصلی این مراسم گفت: یکی از موضوعات اساسی این مراسم، برگزاری اختتامیۀ دوره‌های تربیت مدرس و مربی در حوزۀ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. ضمن آن از زحمات امیر موسوی به واسطۀ حضور پررنگ ایشان در عرصۀ مبارزه با آسیب‌های اجتماعی تجلیل و قدردانی به عمل خواهد آمد.

راستینه موضوعات اصلی دوره‎های تربیت مدرس و تربیت مربی را حول ۴ محور «فضای مجازی، صیانت از خانواده، اعتیاد و مهارت‌های اجتماعی» عنوان کرد که برای ۳۰۰۰ نفر از اعضای ارتش در چند مرحله برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همکاری امیر موسوی در تخصیص شهرک‌ها و نیروهای سرباز ارتش جهت برگزاری جلسات و دوره‌ها را شایان تجلیل دانست.

به گزارش روابط عمومی «بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» حشمتی در مورد آسیب‌های اجتماعی با انتقاد از برخی فعالیت‌های بی حاصل در این خصوص گفت: به نظر می‎رسد که دولت و دستگاه‎های اجرایی در کلاف سردرگمی گرفتار شده‌اند و سررشتۀ امور در حوزۀ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دچار آسیب جدی شده است. وی ادامه داد: باید فضا را برای فعالیت‌ مستمر سازمان‌های مردم‎نهاد فراهم کرد وگرنه با برگزاری نشست‌های دولتی، کار ثمربخشی انجام نخواهد شد. مقام معظم رهبری نیز در رهنمودهای خود به افزایش ظرفیت‌ها در این زمینه تأکید می‌کنند.

راستینه در پاسخ به ضرورت حمایت از سمن‌ها گفت: تا زمانی که ارادۀ جدی دولت برای حمایت اصولی و واقعی از سمن‌ها شکل نگیرد، امکان توفیق در امور فراهم نخواهد شد. وی افزود: بسیاری از دستگاه‌های عمومی و دولتی حاضر نیستند فضاها و ظرفیت‌های بالقوۀ خود را در اختیار سمن‌ها قرار دهند و در مقابل چشمداشت خدمات رایگان از ما دارند. لذا باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *