فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

تفاهم نامه همکاری بنیاد و هیات ورزشهای همگانی استان تهران

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

در زندگی ماشینی امروز، تحرک بدنی افرادبسیار کم است و مخصوصا در بین شهرنشین ها باعث ایجاد ناراحتی ها و بیماریهای مختلفی شده است، ورزش تنها عاملی است که می تواند این کمبود فقر حرکتی را جبران و سلامتی جامعه را تامین نماید.
برخورداری از یک زندگی پرثمر و لذت بخش در صورتی میسر می شود که اشخاص در تمامی سنین از سلامتی برخوردار باشند.از این رو فراهم آوردن زمینه های لازم برای این مهم تکلیفی ملی به شمار می رود.

فعالیت های ورزشی نه تنها اوقات فراغت افراد جامعه را پر می کند بلکه به جرات می توان گفت که در برخی کشورها حتی می تواند در سرنوشت سیاسی، اجتماعی واقتصادی از عوامل تعیین کننده باشد.

ورزش همچنین باعث می شود افراد در گروه عضو گردند و از فرد گرایی در جامعه جلوگیری می نماید که این خود کمک به سلامت روانی جامعهو کاهش انواع گوناگون استرس درافراد می باشد.
ورزش های شادی آور مانند ایروبیک علاوه بر فعالیت بدنی، خستگی روحی و فشارهای عصبی را ازبین می برد، هیجان را کنترل و یک آرام کننده طبیعی و بدون ضرر می باشد. ورزش منظم باعث طولانی شدن عمر می شود، به افراد این امکان را می دهد که از زندگی لذت ببرند و احساس طراوت و شادابی کنند.

دیگر مزیت بسیار با ارزش ورزش این است که بهترین وسیله پیشگیری در برابر اعتیاد، دیابت، سرطان، بزهکاری، طلاق، بیماریهای عصبی، روانی و … شناخته شده است.

محسن کرمی دبیر اجرایی بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در گفتگو با روابط عمومی گفت: بنیاد قصد دارد با اطلاع و آگاهی عموم به ضرورت گنجاندن ورزش همگانی در سبد روزانه زندگی در سلامت جامعه و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و الگو قرار دادن ورزش کوهنوردی مداوم ایشان، در سلامت خود و فرزندانمان کوشا باشیم و مسوولین نیز جهت ترویج فرهنگ ورزش همگانی تلاش بسزایی انجام دهند.

از این رو معاونت تربیت بدنی بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی طی توافقی با هیات ورزشهای همگانی استان تهران اولین همکاری با هیاتهای ورزشی را آغاز نمود.

به گفته محسن کرمی، پیش نویس این تفاهم نامه با هدف اشاعه فرهنگ ورزش همگانی، برگزاری دوره های مربیگری، داوری، مسابقات و …در راستای کمک به هر چه بهتر شدن سلامت روح و روان جامعه که همانا هدف والای فدراسیون و هیات ورزشهای همگانی استان تهران میباشد تنظیم گردیده و بزودی طی نشستی با حضور روسای بنیاد وهیات ورزشهای همگانی استان تهران نهایی میگردد.

لینک خبر در باشگاه خبرنگاران جوان

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *