فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

خانواده خط مقدم تمامی آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : روز یکشنبه 11 بهمن ماه کارگاه آموزشی خانواده به همت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و دبیرستان هیات امنایی شهید فیاض بخش برگزار شد. این جلسه با حضور مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مدیر دبیرستان و والدین دانش اموزان تشکیل شد. در این کارگاه متخصصین و روانشناسان به بررسی مشکلات دانش اموزان در سن بلوغ و کمک به آنها برای پیشگیری از آسیب ها پرداختند.

 مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در کارگاه آموزش خانواده دبیرستان شهید فیاض بخش گفت: مسئولی اعلام کرده بود خانواده خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است، بنده عرض می کنم خانواده خط اول مبارزه با کلیه آسیبهای اجتماعی است. این امر میسر نخواهد شد جز با آموزش های صحیح و به موقع خانواده. متاسفانه در حوزه آموزش ضعیف عمل کردیم هم ما به عنوان مسوولین آموزشی هم خانواده به عنوان سازندگان جامعه.

ایشان در ادامه افزودند : برای تشکیل یک جامعه با نشاط و پویا و به دور از ناهنجاری نیازمند مشارکت صد در صدی مردم هستیم و بدون کمک آنها این امر میسر نیست.

راستینه افزود : همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ، دستوری نیست و سالها زمان لازم هست،  بنده هم می گویم آموزش و پرورش، دستوری درست نخواهد شد. نمی شود بگوییم خانواده آموزش ببین و در طی یک شب همه چیز درست شود. نه؛ زحمت باید کشید.

ایشان در ادامه عنوان کردند : یکی از عوامل بسیار جدی در بروز انواع آسیبها در نوجوانان عدم تغذیه مناسب می باشد. 88 درصد از نوجوانان ما به دلیل عدم تغذیه مناسب دچار انواع آسیب ها شده اند. به طور مثال صبحانه یکی از عوامل بسیار مهم در یادگیری دانش آموزان و شادابی آنها می باشد اما شاهد آن هستیم که بسیاری از آنها یا صبحانه نمی خورند و یا از مواد غذایی نامناسب برای صبحانه استفاده می کنند که خود باعث عدم درک دروس، عدم تمرکز آنها سر کلاس، چاقی، لاغری و ….بسیاری آسیبهای دیگر می شود.

ایشان در جواب یکی از والدین که اعلام کرد همه تقصیرها گردن ما نیست و دولت هم در این حوزه ضعیف عمل کرده است، گفتتد: بنده فقط شما را محکوم نکرده و نمی کنم. در این که دولت هم ضعیف عمل کرده شکی نیست ولی آیا شما خودتان برای رفع مشکل اقدامی کرده اید؟چرا ما همیشه میخواهیم یک شخص دیگر را مقصر جلوه بدهیم تا کم کاریهای خودمان را پوشش بدیم؟ خدای خودتان را قاضی کنید، شما خودتان چه کردید؟؟؟ اگر دولت در کاری ضعیف عمل می کند، بیایید کمک کنیم آن معضل را در کنار دولتمردانمان حل کنیم نه اینکه بنشینیم و فقط دولت را مقصر بدانیم.

در پایان کارگاه آموزشی خانواده ها از مشکلات خود گفتند و برای حل آنها از مسئولین راهکارها را جویا شدند.

کارگاه آموزشی خانواده
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *