فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

خانواده ستون کنترل کننده جامعه است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار داشت: بسیاری از آسیب های وارد شده بر زندگی زنان ایرانی ریشه در مدیریت های اشتباه و ناکارآمد کشور دارد.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی آسیب شناسی و عارضه یابی زنان آسیب دیده در ایران و نقش نهادهای متولی و تاثیرگذار در پیشگیری از این آسیب ها، با حضور دکتر مصطفی راستینه (رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی) و دکتر سلمان خدادادی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر مصطفی راستینه با اشاره به این که موضوع زنان آسیب دیده همواره در سازمان بهزیستی مورد نظر و توجه قرار می گیرد، گفت: سازمان بهزیستی در تلاش است قبل از وقوع آسیب در زندگی زنان ایرانی از وقایع احتمالی پیشگیری کند.

وی با اشاره به این که آسیب رساندن به حوزه خانواده از خارج ایران مورد برنامه ریزی قرار گرفته است، عنوان کرد: بر اساس گفته های مرداک قرار شده که آسیب رسانی به خانواده های ایرانی و فروپاشی خانواده در ایران تا سال 2020 به نتیجه نهایی برسد.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه اضافه کرد: وجود ضعف های فرهنگی و آموزشی در ایران باعث شده تا روند آسیب رسانی به خانواده های ایرانی از جانب دشمنان کشور در سال های بسیار کوتاهی به انجام برسد.

وی با اشاره به این که خانواده ستون کنترل کننده جامعه است، تصریح کرد: آمارهای مختلف موجود در حوزه خانواده در ایران روند تاسف باری را به خود گرفته است.

دکتر مصطفی راستینه با اشاره به این که متاسفانه زنان در خانواده و جامعه ایران همیشه مورد توجه چندانی قرار نگرفته اند، عنوان کرد: بسیاری از آسیب های وارد شده بر زندگی زنان ایرانی ریشه در مدیریت های اشتباه و ناکارآمد کشور دارد.

وی افزود: زنان ایران به صورت مطلوب مورد آموزش های مهارتی و اجتماعی قرار نگرفته اند، در حالی که در سراسر دنیا وجود این دست از آموزش ها برای زنان و مردان از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به عملکرد ناموفق کشور در حوزه پیشگیری و پیش بینی آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: با نگاهی به آمارهای مختلف مشخص می شود که ایران در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه زنان با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به عدم تاثیر حوزه آموزشی و فرهنگ کشور در عرصه های مختلف، خاطر نشان کرد: دستگاه های متعدد فعال در کشور همیشه در برابر اعلام آمارهای دقیق مقاومت بسیاری را به کار می گیرند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر سلمان خدادادی با اشاره به این که رسیدگی به آسیب های اجتماعی امروزه در دستور کار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گرفته است، گفت: در برنامه ششم توسعه دولت موظف شد در خصوص موارد مختلف آسیب های اجتماعی به ویژه حوزه زنان و خانواده و ازدواج قوانین جدیدی را به مرحله اجرا برساند.

وی با اشاره به اعتبارات بودجه جدید، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی با توجه به سطح آسیب های مختلف برای رسیدگی هرچه بهتر سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش خود اعتبارات و ردیف های جدیدی را به تصویب رسانده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: کمیسیون اجتماعی با استفاده از ظرفیت های کارشناسان و متخصصان در حوزه اجتماعی اعتبارات خوبی را در حوزه رفع آسیب های اجتماعی در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار داده است.

وی در ادامه تاکید داشت: امیدوارم که با اقدامات مجلس در حوزه افزایش اعتبارات مختلف میزان آسیب های اجتماعی در کشور مورد کنترل هرچه بیشتر قرار بگیرد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *