فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

فرماندار بیله‌سوار: اعتیاد عامل عمده طلاق در این شهرستان است

فرماندار بیله‌سوار: اعتیاد عامل عمده طلاق در این شهرستان است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی بنیاد به نقل از خبرگزاری ایرنا، صاحبعلی اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که اعتیاد یک بحران و آسیب اجتماعی است که گریبانگیر خانواده‌ها شده و موجب متلاشی شدن کانون خانواده‌ها می‌شود ، خواستار عزم همگانی برای مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی شد.

وی مصرف سیگار و قلیان را مرحله ابتدایی‌ و دروازه ورود به اعتیاد دانست و اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در این زمینه باید در مدارس انجام و به ایجاد فضاهای مناسب برای نوجوانان و جوان نیز باید به‌طور ویژه توجه شود.

وی افزود: هزینه آسیبی که اعتیاد به مواد مخدر به خانواده‌ها و جامعه می‌زند، قابل جبران نیست و هر چه بر میزان اقدامات و کمک‌ها برای مقابله با این آسیب افزوده شود، موثرتر خواهد بود.

وی بر انجام برنامه‌های مشارکتی فرهنگی در مدارس تاکید کرد و گفت: در فصل تابستان باید برنامه‌ریزی‌ها در جهت هدایت دانش‌آموزان به برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی انجام شود تا فرصت‌های تهدیدآمیز کاهش یابد.

فرماندار بیله‌سوار تصریح کرد: همه در مقابل معضل اعتیاد مسئول هستیم و انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط نیز اقدامات جدی‌تر در توجه بیش از پیش به مسائل فرهنگی و اجتماعی و مقابله با اعتیاد داشته باشند.

اصغری افزود: امسال در هفته پیشگیری از مواد مخدر ۲۲ برنامه در قالب برپایی نمایشگاه عبرت ، ارائه آموزش‌های لازم در ادارات ، بهزیستی ، کمیته امداد ، مناطق روستایی و مساجد ، سخنرانی‌ در فضای مجازی و حقیقی ، توزیع بروشور در راستای پیشگیری از اعتیاد و تبیین سوء مصرف و عواقب اعتیاد به مواد مخدر از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۲۹۰ مورد برنامه برای پیشگیری از مواد مخدر در این شهرستان برگزار و برنامه‌های حمایتی مناسبی برای افراد اعتیاد ترک کرده از طریق ارائه تسهیلات ، اشتغال در شرکت‌ها و موسسات و نیز بازگشت بکار این افراد انجام شد.

ساسان عادلی ، مسئول مرکز سوء مصرف مواد مخدر شفا بیله‌سوار نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۸۵ معتاد در این مراکز در چرخه درمان و ترک اعتیاد قرار دارند.

وی بیشترین موارد مراجعه به این مرکز را معتادان مصرف کننده تریاک و شیشه و میانگین سنی مراجعه‌کنندگان را نیز افراد میانسال و بالای ۴۵ سال ذکر کرد.

وی بی‌اطلاعی از آسیب‌های مواد مخدر و وجود باورهای غلط و سنتی را دلیل اصلی گرایش این افراد برای مصرف مواد مخدر ذکر کرد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *