فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

نشست مشترک «بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی»، با اداره کل آموزش و پرورش تهران

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را باید از سنین پایین و در میان دانش‌آموزان آغاز کرد.

این نشست با حضور عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران و با حضور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی «بنیاد پیشگیری» و سرهنگ عزیزی رییس دبیرخانه پیشگیری از جرایم و تخلفات ارتش انجام شد

به گزارش روابط عمومی «بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» مصطفی راستینه مدیر عامل این بنیاد در ابتدای نشست ضمن معرفی بنیاد و بیان دستاوردهای آن، به ضرورت بحث پیشگیری اشاره کرد و افزود: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را باید از سنین پایین و در میان دانش‌آموزان آغاز کرد.

وی امکان برگزاری دوره‌های مشاوره و آموزش خانواده در مباحث روان‌شناسی و استفاده از امکانات ورزشی مدارس را جز قابلیت‌های ویژۀ آموزش و پرورش دانست و پیشنهاد همکاری در زمینۀ مقابله با آسیب‌های اجتماعی  در مدارس را مطرح کرد. وی افزود: عقد تفاهم‎نامه میان بنیاد پیشگیری و آموزش و پرورش برای همکاری در مناطق مختلف آموزش و پرورش می‌تواند آغازگر این همکاری باشد.

عبدالرضا فولادوند در ادامه صحبتها  با استناد به مصوبه‌های آموزش و پرورش، در مورد فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه‌های اجتماعی توضیحاتی را عنوان کرد. وی در مورد همکاری اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ضمن استقبال از پیشنهادهای بنیاد، همکاری در حوزۀ آموزش مدرسین را اولویت اصلی آموزش و پرورش معرفی کرد که البته این همکاری باید به تصویب شورای آموزش و پرورش برسد. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت شناسایی آسیب‌های اجتماعی بر مبنای منطقه‌بندی اشاره کرد و گفت: باید فهرستی از سرفصل‌های مربوط به پنج آسیب اجتماعی مهم تهیه شود و بنیاد پیشگیری در بحث آموزش مدرسین، بر مبنای همین سرفصل‌ها اولویت‌گذاری خود را انجام دهد. فولادوند ابراز امیدواری کرد که دوره‌های مذکور از اول تابستان سال جاری برگزار شود.

در ادامۀ این نشست سرهنگ عزیزی رییس دبیرخانه پیشگیری از جرایم وتخلفات ارتش  و عضو شورای سیاستگزاری بنیاد سخنان خود را با اشاره به  اهمیت بحث آموزش آغاز کرد. به گفتۀ سرهنگ عزیزی فاز اول آموزش مقدماتی با همکاری «بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» برای تمام کارکنان انجام شد و طی آن دوره‌هایی 16 ساعته با محوریت فضای مجازی، مهارت‌های اجتماعی و اعتیاد برای تمام پرسنل ارتش برگزار گردید. سپس بر اساس سه مؤلفۀ میزان سواد پایه‌‎ای، علاقمندی و مصاحبه‌های انجام‌شده، تعدادی از این افراد برای دوره‌های تخصصی تربیت مدرس انتخاب شدند و برای آن‌ها دورۀ تخصصی 60 ساعته برگزار شد.

سرهنگ عزیزی مشکل اصلی در مورد  یکی از آسیب‌ها را در پایین آمدن سن اعتیاد عنوان کرد و این موضوع را نقطۀ تلاقی مسئولیت‌های آموزش و پرورش و ارتش دانست. وی افزود: در گذشته بیمِ آن می‌رفت که جوانان در حین دورۀ خدمت سربازی به دام اعتیاد و سایر ناهنجاری‌ها کشیده شوند، اما در حال حاضر اوضاع تغییر کرده است و با توجه به پایین آمدن سن اعتیاد، ما سربازانی را تحویل می‌گیریم که بعضی از آن‌ها اعتیاد خود را از دوران دانش‌آموزی آغاز کرده‌اند.

فولادوند پس از صحبت‌های عزیزی گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی اولویت اول ما در آموزش و پرورش است و باید با تمام توان خود با این آفت فراگیر مبارزه کنیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *