فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

همایش آسیبهای روانی و اجتماعی در فضای مجازی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

سالن همایش های ایوان شمس در روز پنجشنبه اول مرداد ماه 94 میزبان بیست و نهمین همایش سلامت و زندگی در حوزه آسیبهای روانی و اجتماعی در فضای مجازی بود.

به گزارش آسیب نیوز در این همایش سیل عظیم خانواده ها و حضور مشتاقانه آنها نشان از اهمیت موضوع داشت. خانواده هایی که واقعا با فضای مجازی و اثرات روانی آن بیگانه بودند. تمامی این خانواده ها در همایش حضور یافته بودند تا بتوانندآسیب های در کمین فرزندان خود در فضای مجازی را بشناسند.

در ابتدا همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و خوش آمدگویی مجری برنامه آغاز شد.

استاد مصطفی راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اولین سخنران در این مراسم بود. ایشان ضمن خوش آمدگویی و تشکر از مسئولین همایش با ارائه آمارهای مرتبط با این نوع آسیبها، به نقش خانواده در پیشگیری از این معضلات اشاره نمود. وی خاطر نشان کرد که یکی از راه های پیشگیری، ارتباط بیشتر پدر و مادر با فرزندان و گذاشتن وقت بیشتر برای آنهاست

وی در ادامه سخنان خود از خانواده ها خواست تا فقط منتظر دولت نباشند تا برای آنها چاره بیندیشد و خانواده ها نباید خودشان از وظیفه ای که نسبت به فرزندانشان و اجتماع دارند شانه خالی کنند.

استاد راستینه به خانواده ها یادآور شد فرهنگ و آموزش دو مقوله مهم و ضروری در امر کاهش آسیبهای اجتماعی است و طبق منویات مقام معظم رهبری میبایست به این دو امر مهم توجه کنیم.

ایشان ضمن برشمردن این راهکارها، خواهان همیاری خانواده ها با مسئولین همایش سلامت و زندگی و همکاری با بنیاد پیشگیری از آسیهای اجتماعی شد.

سپس دکتر امیرحسین معماری پزشک و پژوهشگر مرکز تحقیقات پزشکی و ورزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد آسیبهای فضای مجازی بر مغز بحث نمود. ایشان در ادامه صحبت های خود به اختلال در عملکرد مغز بر اثر انجام چندکار به صورت همزمان به ویژه حضور در فضاهای مجازی مختلف و فعالیت های روزمره به صورت همزمان اشاره نمود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *