فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

واقعیت ها را ببینید ولی به حقیقت عمل کنید

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

روز یکشنبه مورخ 1 اسفند ماه 1395 سومین جلسه ستاد بحران پیشگیری از آسیبهای اجتماعی حوزه جنوبشرق با هدف بررسی عملکرد کلیه دستگاههای اجرایی منطقه در سالن جلسات خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 14 با حضور اعضای ستاد تشکیل شد.

تهران، خبرنگار آسیب نیوز- در ابتدا پرویزی، رییس اداره ورزش و جوانان جنوبشرق تهران، ضمن عرض خیرمقدم به حاظرین در جلسه و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، هدف از برگزاری این جلسه را بررسی نحوه فعالیتهای ادارات منطقه و هم افزایی عملکرد ارگان های مرتبط با حوزه آسیب های اجتماعی و جوانان عنوان نمود.

پرویزی افزود : خوشبختانه حوزه جنوبشرق با تشکیل این ستاد و همکاری دستگاه های مربوطه در این منطقه توانسته زیرساخت خوبی از نظر اجتماعی بدست بیاورد که این حرکت در بلند مدت باعث کاهش شدید آسیب های اجتماعی در این حوزه می گردد.

در ادامه راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و رییس ستاد بحران پیشگیری از آسیب ها گفت: هدف از تشکیل این ستاد همفکری جمعی و نزدیک کردن دیدگاه های دستگاهها و سازمانهای متولی و تاثیر گذار در این حوزه در مناطق جنوب شرق تهران می باشد که این مناطق از جمله مناطق آسیب خیز تهران می باشد. این ستاد با محوریت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی شهر تهران و با مشارکت و حضور موثر شرکای اجتماعی و نمایندگان مطلع در این منطقه فعالیت می کند.

راستینه افزود : هدف تامین مشارکت کار تیمی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با تولید برنامه های آموزشی با محتوای کنترلی و کاهش آسیب ها می باشد. اجتناب از موازی کاری در حوزه مدیریت بحران آسیب های اجتماعی، تاب آوری نقد مدیران و سازمان ها و ارگان های مرتبط و همکاری صد درصدی تمام ارگان ها از اهداف والای این ستاد و بنیاد می باشد. واقعیت ها را باید ببینیم ولی به حقیقت عمل کنیم. آن زمان است که شاهد از بین رفتن کلیه آسیب ها هستیم.

راستینه همکاری کلیه ارگان ها علی الخصوص صداوسیما و شهرداری را در بخش آموزش، پرورش و اطلاع رسانی را در حوزه پیشگیری از آسیب ها و ارتقای فرهنگ در جامعه بسیار موثر و کارآمد دانست.

راستینه گفت : همکاری همه جانبه نیروی انتظامی و حضور همیشگی بهزیستی شهر تهران را به فال نیک گرفته و امیدواریم همه دوستان در این راه ثابت قدم در کنار ما باشند. چون آسیب های اجتماعی دغدغه همه ما و رهبر معظم انقلاب می باشد.

نماینده نیروی انتظامی حاضر در جلسه ستاد اعلام کرد : مهمترین کاری که باید بر انجام آن تاکید داشته باشیم، نظارت صحیح و مداوم بر اماکن و فعالیت های گروهی افراد است که خود می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب داشته باشد.

سرگرد نصراللهی نماینده محترم فرماندهی فاتب در ادامه گفت :  به نظر اینجانب ترویج فرهنگ مشارکت، شناسایی نقش سمن ها در جامعه به خصوص در مناطق پرخطر، رفع خلا های قانونی، گسترش فضاهای تفریحی ورزشی در مناطق محروم و …. باید از اهداف ستاد باشد و این امر جز با همکاری کلیه ارگان ها امکان پذیر نمی باشد.

ایشان در ادامه ضمن تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری اعلام کردند : اگر همگی به منویات مقام معظم اله گوش دهیم، خیلی از مشکلات جامعه خود به خود حل می شوند.

وا دادگی مدیران یکی از مهم ترین و موثر ترین و مضرترین عواملی است که دستگاه های فرهنگی را به انحراف می کشاند. وقتی که دستگاهفرهنگی منحرف شد، نتیجه اش در بیرون معلوم می شود. (مقام معظم رهبری، دانشگاه امیر کبیر، 22/02/1379)

کارگاه آموزشی خانواده
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *