فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

کارگروه آسیب های اجتماعی در ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد (سمن)

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

اولین نشست کارگروه آسیب های اجتماعی و خدمات اجتماعی در سال جدید (1395) با حضور اعضای کارگروه در ستاد توان افزایی سازمانهای مردم نهاد شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد در این جلسه که با هدف برنامه ریزی همایش ها، جلسات و کارگروههای آموزشی در جهت تحقق اهداف این انجمنها برگزار شده بود به دلیل اولین روزکاری که همواره در کشور با بی نظمی هایی همراه می شود با دو غایب برگزار گردید.

در این دیدار خانم موسوی دبیر کارگروه از اهمیت شناسایی آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف سطح شهر سخن گفت و بیان داشت که از مسئولین  سمن مناطق دیگر  و مدیران درگیر در مسأله پیشگیری از آسیب های اجتماعی دعوت نموده اند تا در سال جدید با برنامه های مدونی که تدارک دیده اند این انجمنها را بیش از پیش حمایت و پشتیبانی نمایند. همچنین خانم موسوی از اشتیاق برخی از فعالان در حوزه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی جهت شرکت در همایش های سمن ها و حضور در برنامه هایشان گفت.

وی ادامه داد از افراد تأثیرگذار در سطح مناطق و کسانی که به نوعی از وقوع و بروز آسیب های اجتماعی با ایجاد اشتغالزایی و همچنین آموزش جلوگیری می نمایند، در سال جدید بیشتر استفاده خواهند نمود  تا شاهد فضایی سالم و نزدیک بین خانواده و جامعه باشیم.

در ادامه خانم صفرزاده یکی دیگر از مسئولین سمن ها در منطقه دو تهران و عضو کارگروه نیز از تعامل بین سمن های مناطق مختلف تهران استقبال نمود و اظهار داشت که می توان از پتانسیل دیگر انجمن های مردم نهاد جهت پیشبرد اهداف مدنظر سازمانهای متبوعه مناطق استفاده نمود . وی همچنین از عدم حمایت مدیران شهری در جهت برگزاری همایش های آموزشی و دوره های تربیت مادران جهت آگاهی بیشتر و زندگی بهتر گلایه کرد و نیز با برگزاری همایش های متعددی که بازدهی لازم جهت جلوگیری از آسیب ها ندارند، انتقاد نمود. همچنین وی اضافه کرد که آسیب در میان فرزندان و خانه هاست.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عضو کارگروه شهر تهران نیز در ادامه جلسه اظهار داشت مدیران شهری همکاری لازم را با نهادها و مجریان پیشگیری از آسیب های اجتماعی نداشته و حتی در برخی از موارد مانع اقدامات عملی آنها می شوند. لذا تنها راه پیوند انجمن ها و جامعه، تعامل و آموزش از طریق برگزاری دوره های آموزشی در سطح مناطق و شناساندن آسیب هایی است که هر لحظه به تعداد آنها در این شهر افزوده می شود.

مصطفی راستینه همچنین با تکرار مواضع قبلی خود که عمدتاً این موضوع را در جلسات با موضوع آسیب های اجتماعی مطرح می کند بیان داشت به اکثر مدیران شهری انتقاد دارم. او با اشاره به اینکه کشور ما در بحث توانمندی های نظامی و مسائل هسته ای در دنیا در زمره  برترین کشورهاست و در این زمینه صاحب نظر است ولی چرا در بحث مسائل اجتماعی تا این حد خوار و ذلیل شده ایم؟!

وی همچنین از نقش آموزش به دانش آموزان در سطح مدارس سخن گفت و ابراز داشت هم خانواده و هم مدرسه می توانند نقش بسزایی در نشان دادن مسیر درست به دانش آموزان داشته باشند که این مهم تنها با برنامه ریزی هدفمند و الگوسازی امکان پذیر است.

خانم دکتر اسلامی یکی دیگر از اعضای کارگروه نیز در این جلسه عنوان نمود که تنها برگزاری همایشها نمی تواند در راستای اهداف انجمنها کمک نماید و باید با برنامه ای منظم و مدون و با حمایت مدیران شهری در جهت نیل به اهداف گام برداریم.

در پایان نشست مقرر شد که اعضای انجمنها به صورت ماهانه موضوعی را انتخاب و همایشها را بر اساس آن پایه ریزی نمایند و برنامه مدونی تا پایان سال طرح ریزی و آماده اجرا شود.

سازمان های مردم نهاد
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *