فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آغاز حرکت در جهت استاندارد سازی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار اسیب نیوز : سومین جلسه ستاد بحران پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در سال جاري روز دوشنبه 16/5/96 از ساعت ١٠ الی 13 در سالن جلسات بهزیستی شهر تهران تشکیل شد.

ابتدا، جلسه با صحبتهای آقای سراج مدیر بهزیستی شهر تهران به عنوان میزبان ستاد آغاز شد. ایشان ضمن خیرمقدم به کلیه حاضرین در جلسه از تشکیل ستاد بحران بنیاد پیشگیری از اسیبهای اجتماعی ابراز خرسندی کرده و عنوان نمودند آسیب های اجتماعی باید از زوایای مختلف شکافته شود و راجع به آن به تبادل نظر پرداخت.

آقای سراج افزود: باید در کل استانها این کار انجام شود و حوزه های مختلف آسیبهای اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد. باتوجه به امارهای موجود سالانه بیش از 4000 نفر دچار آسیب می شوند که با توجه به اضافه شدن تکنولوژی آسیبها هم پیشرفته تر می شود که باید در این زمینه کار بیشتری انجام داد.

در ادامه جلسه آقای پرویزی، ریاست اداره ورزش و جوانان جنوبشرق ضمن خیرمقدم به کلیه مسئولین حاضر در جلسه بیان مسائل مربوط به آسیبهای اجتماعی را با توجه به دستورات مقام معظم رهبری از مهم ترین مسائل روز عنوان نموده و گفتند: با توجه به تخصصی بودن کار سعی کردیم از تخصصی ترین مرکز آسیب شناسی در استان تهران به مدیریت آقای راستینه استفاده کنیم و در این راه از هیچگونه اقدام در جهت رفع مشکلات اجتماعی دریغ نخواهیم کرد.

آقای راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از اسیبهای اجتماعی به بررسی و مطرح کردن مصوبات جلسه قبل پرداختند و گزارشی از فعالیتهای انجام شده یک ماهه ستاد بحران را ارائه کردند. راستینه انعکاس اخبار و اطلاعات را در پیشبرد هرچه بهتر کارها امری ضروری دانست.

در ادامه راستینه عنوان کرد: هر ارگان موظف است آسیب های مرتبط با حوزه خود را به ستاد معرفی کرده تا بتوانیم در کارگرو های مربوطه راه های مقابله با آنها را تدوین کنیم. با یکپارچه شدن و اولویت بندی آسیبها می توان راهکارهای درست را ارائه کرد. ایشان افزود: انجمن های فعال در حوزه های اجتماعی باید شناسایی و استانداردسازی شوند و سمن های فعال و غیر فعال مشخص شوند.

در ادامه آقای سرپرست، معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ضمن خیر مقدم به کلیه حاضرین عنوان کردند : بحث آسیبها بعنوان یک چالش ملی مطرح می باشد که به کلیه دستگاههای اجرایی دستور داده شده تا در این زمینه اقدام نمایند. انشاالله در دولت فعلی مشکلات مرتفع گردد و از آقای پرویزی جهت همکاری تشکر نمودند.

سرپرست افزود: در سیستم مدیریتی ادارات همکاری خیلی ضعیف است. کارهای  زیادی انجام می شود اما باید ظرفیت ها یکی شود .

85 تا 90 درصد جوانان کشور در برنامه های طراحی شده در حوزه های اجتماعی بین سنین 15 تا 25 سال مشارکت نمیکنند؛ یا برنامه ای وجود ندارد تا جوانان بخواهند جذب این برنامه ها شوند.

آقای سرپرست پیشنهاد کردند دبیری حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران به اقای پرویزی ابلاغ شود و قول مساعدت مالی از اعتبارات وزارت ورزش به ستاد بحران جنوبشرق را دادند.

در ادامه کلیه حاضرین در جلسه به ارائه گزارش کار، پیشنهاد و راهکار پرداختند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *