فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آمار مشارکت جوانان در حوزه مسائل اجتماعی بسیار ناچیز است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

آمار مشارکت جوانان در مسائل اجتماعی

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: آمار مشارکت جوانان در حوزه مسائل اجتماعی بسیار ناچیز است و این نشان از عدم اقبال از برنامه‌ریزان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

تهران – خبرنگار آسیب نیوز :  مصطفی راستینه ظهر امروز در جلسه اندیشه‌ورزی آموزش همگانی معاونت اجتماعی فاتب اظهار کرد: با وجود توسعه شبکه‌های اجتماعی و گسترش فضای مجازی در کشور متأسفانه تاکنون اقدام مؤثری در این زمینه انجام نشده است، گویا تا به فاجعه نرسیم مسؤولان حرکتی از خود نشان نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه روند کنونی سیستم مدیریتی تنها به حجم چالش افزوده است، تصریح کرد: آمار مشارکت جوانان در حوزه مسائل اجتماعی بسیار ناچیز است و این نشان از عدم اقبال از برنامه‌ریزان حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: انجام امور فرهنگی و اجتماعی به تنهایی در توان دولتی‌ها نیست و ضرورت ورود انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد امری بدیهی است، در حالی که اعتبار را ارگان‌های دولتی دریافت می‌کند و سمن‌ها فقط در مواقع بحران باید پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: در همه جای دنیا سازمان‌های مردم‌نهاد مدیریت منابع را در اختیار دارند، در حالی که در کشور ما این مسئله کاملاً برعکس است که نتایج اسف‌باری را در پی داشته است.

راستینه خاطرنشان کرد: عمده همایش‌ها، جلسات و سمینارها به‌صورت فرمایشی برگز می‌شود و تنها به ارائه آمار و پرداختن به مسائل شعاری برای رفع تکلیف و مسؤولیت اکتفا می‌کنند، در حالی که ادامه این روند اثرات زیان‌باری را به بدنه جامعه تحمیل می‌کند.

وی اظهار کرد: در اصل آموزش در کشور دچار مشکلات زیربنایی هستیم به‌ طوری که در سطوح پایین آموزشی از ارائه خدمات آموزشی مهارت در بین نوجوانان و جوانان خودداری می‌شود و این مسئله در حال تبدیل‌شدن به یک بحران در جامعه است.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: ایجاد خطوط قرمز در حوزه آسیب‌های اجتماعی جز بازدارندگی و ایجاد شکاف و توسعه دامنه آسیب‌ها در جامعه ثمر دیگری ندارد و این امر مستلزم بازنگری جدی است.

وی ادامه داد: زمان دسترسی به مواد مخدر در فضاهای مجازی به یک مسئله عادی تبدیل شده و عدم آشنایی خانواده‌ها نسبت به شناخت مواد مخدر باعث توسعه توزیع مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان شده و سن اعتیاد را پایین آورده است.

راستینه در پایان متذکر شد: امید می‌رود با برنامه‌ریزی و تعامل ارگان‌های دولتی و تشکل‌های مردم‌نهاد دامنه توسعه و گسترش آسیب‌ها در جامعه کاهش یابد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *