فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

به ضرورت، پرداختن در حوزه اصولی در حوزه آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

یکی از مراجع تقلید گفت: آسیبهای اجتماعی و رفع آن مستلزم خرد جمعی و ورود نیروهای کیفی و تخصصی در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی آسیب نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رییس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و هیات همراه که در محل بیت ایشان انجام شد، اظهار کرد: از زحمات بنیاد پیشگیری در راستای کاهش تبعات آسیب های اجتماعی و نفس فعالیتی که انجام می دهند تشکر میکنم و توصیه می شود برای تحقق اهداف آرمانی و مهمی که دنبال می کنید دو اصل مهم پرداختن به مقوله فرهنگ و اقتصاد مورد توجه جدی در برنامه ریزی ها قرار گیرد. وی اضافه کرد: انجام کار تخصصی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید با فعالیت های سیستماتیک و کیفی دنبال شود و در همین راستا توصیه می شود از نیروهای خلاق و متخصص در هریک از اولویت ها استفاده شود. ایشان ادامه دادند : در حال حاضر عده ای اقتصادشان خراب است و باید به صورت اصولی و مبنای فکری برای این قشر بشود. چرا که مسایل اقتصادی در اولویت برنامه ریزی های باید قرار بگیرد. وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف در راستای سیاست گذاری ها باید کاربردی باشد نه خیالی، افزود: ریشه مشکلات باید در جامعه شناسایی و بر اساس اولویت پیرامون هر یک برنامه ریزی دقیق انجام گیرد.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: تامین منابع مالی و حمایت های مستقیم سازمان های مردم نهاد به نفع دولت خواهد بود، چرا که از بار مشکلات آنان می کاهد. بایدکلیه برنامه ها در تمامی سطوح ، مکتوب روی کاغذ بیایند و منابع مالی مورد اعتماد نیز باید به حمایت از برنامه های اصولی مشخص شوند تا کار، مسیر درست و منطقی خود را پیش بگیرد. برنامه های عملی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید به تفکیک حوزه، دانشگاه، جامعه و … باید مشخص و برای هر یک نسخه خاص آن را ارائه کرد تا چالش ها مهار و پیشگیری به معنای واقعی انجام شود.

وی بیان کرد: نیازهای کنونی جامعه مقداری کاذب شده و سطح توقعات بالا رفته است و افراد کمتر قناعت را سرلوحه کار خود قرار می دهند و این مستلزم یک کار دقیق فرهنگی برای پایین آوردن سطح انتظارات ناهمگون در جامعه است.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: بر اساس بیانات حضرت علی (ع) که می فرمایند سبکبار باشید تا راحت تر به مقصد برسید باید مسایلی که امروز دقت عوامل بازدارنده، بار زندگی را برای افراد سنگین کرده است را سبک کنیم تا به سر منزل مقصود رسید.

وی گفت : رسانه ها به ویژه صداوسیما و مطبوعات برای حصول نتیجه به بنیاد پیشگیری کمک های تبلیغاتی را ارائه کنند تا اهداف زودتر به نتیجه برسد.

وی گفت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باید به طور دقیق کارشناسی و ظرفیت سازی شوند تا به جای استفاده های غیراصولی در  راستای اهداف فرهنگی و آموزشی مورد استفاده قرار گیرند.

در این دیدار مصطفی راستینه رییس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی هم گفت: مجموعه برنامه ریزی های این بنیاد به صورت دوره ای و سه ماه یک بار برای اطلاع به حضور شما ارایه می شود.

وی اضافه کرد: با مشارکت ارتش و همکاری بنیاد در یک برنامه مشخص تا افق سال 1400مقرر شد تعداد ده هزار نیروی کارشناس ارتش توسط این بنیاد تربیت و در حوزه های آسیب های اجتماعی در جای جای کشور به ارایه خدمات به اقشار مختلف نظامی و غیر نظامی بپردازند.

وی با بیان این که روند کنونی جامعه در حوزه آسیب های اجتماعی زیاد مطلوب نیست افزود: هجمه های خارجی دارد جوانان و نوجوانان ما را از درون تهی و به نابودی می کشاند و این مستلزم یک عزم ملی برای مهار است که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت در کشور و نبود کارشناسان و نفرات در سر پستهای خود مهار آن سخت شده است.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی: نقش دین در حوزه آسیب های اجتماعی گم شده است و این در حالی است که سایر ادیان در استفاده از این مهم ظرفیت های فرهنگی و هنری خود را به خدمت گرفته اند.

وی گفت: انتظار می رود با حمایت مراجع عظام تقلید آهنگ مهار و پیشگیری در حوزه ی آسیب های اجتماعی رشد بیشتری را به خود بگیرد و ما شاهد جامعه ای پویا و سالم باشیم.

دیدار آیت الله مکارم شیرازی با رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *