فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

ابعاد آسیب را نمی شناسیم، به دنبال برطرف کردن آن هستیم!

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران، خبرنگار آسیب نیوز- مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور در دومین کارگاه آموزشی طرح کاج وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در بروجرد که به عنوان مدرس حاضر شده بود، گفت: «وقتی که ابعاد آسیب های اجتماعی را نمی شناسیم، به دنبال رفع آن هستیم و این خود یکی از بزرگترین آسیب هایی است که گریبانگیر مدیریت و مردم ما شده است. باید جهادی عمل کرد و با توجه به ابعاد آسیب، دیگر ستادی عمل کردن جواب نمی دهد.»

ایشان در ادامه افزود: «متأسفانه آستانه صبر ما در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار پایین است و همه به دنبال ارائه آمار هستیم. هیچ کاری به صورت ریشه ای انجام نمی شود و فکر می کنیم این کارها دستوری است و یا با آموزش های مقطعی می توانیم بر این مشکلات فایق شویم. در صورتی که مقام معظم رهبری تأکید کردند این امور و فرهنگ سازی در این موارد دستوری نیست و مستلزم زمان است. پیشگیری از اعتیاد را بایستی در حوزه پرورشی از پیش دبستانی ها و مدارس شروع کنیم و در سطوح دانشگاهی و ادارات دولتی کارهای آموزشی انجام دهیم.»

راستینه گفت: «مشکل ما از زمانی آغاز شد که مردم ما دچار دین زدگی شدند و از اسلام فاصله گرفتند. نقش علمای ما، روحانیون و عملکرد درست مدیران در سطوح مختلف در بازگشت مردم به دین بسیار مهم است. برگزاری همایش ها و کارگاه های پیشگیری بدون پشتوانه به هیچ وجه مؤثر نیست. اجرای طرح جنگ دلتا علیه ایران و شیوع مخالفت های مدنی توسط مردم از بزرگترین اهداف بیگانگان است. سالهاست در این حوزه در حال سخن گفتن هستیم ولی گوش کسی بدهکار نیست. همانطور که سردار فضلی اعلام کردند دشمن قصد دارد مردم را در مقابل هم قرار دهد.»

ایشان در ادامه افزود: «ای کاش هنوز سونامی اتفاق نیافتاده بود ولی متأسفانه باید بگوییم که سونامی طلاق، سونامی اعتیاد، سونامی فساد اجتماعی، سونامی بیکاری، سونامی آسیب های نوپدید و بازپدید، سونامی مهاجرت، سونامی حاشیه نشینی و … اتفاق افتاده است و ما هنوز پشت میزهایمان به دنبال تعریف از یکدیگر هستیم. یادمان رفته که می توانستیم از این سونامی ها با آموزش صحیح که لازمه کاهش آسیب هست، جلوگیری کنیم. یادمان رفته که به گفته مقام معظم رهبری فرهنگ سازی در کلیه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، خانواده، گفتاری و … از اولویت های کاهش آسیب است. همچنین نباید صحبت مقام معظم رهبری پیرامون شفاف سازی آمارها و ارائه واقعی آن به مردم جهت آگاهی آنها از حجمه تهاجم یادمان برود.»

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ برگزار گردید و سؤالاتی پیرامون آسیبهای موجود در جامعه و ارائه راهکار برای حل آنها توسط حاضرین مطرح شد.

کارگاه آموزشی طرح کاج وزارت کار

 

کارگاه آموزشی طرح کاج وزارت کار
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *