فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اعلام درخواست حمایت دولتی از سوی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان تخصصی ترین مرکز رصد، پایش و پیشگیری از آسیب ها در سطح جامعه همواره رسالت خود را مبتنی بر خدمت رسانی به آسیب دیدگان و آموزش توسط کارشناسان و متخصصین بنیاد به خانواده ها به عنوان اصلی ترین هسته یک اجتماع بنا نهاده است.

از ابتدای شکل گیری بنیاد همواره هدف اصلی خود را با توجه به منویات مقام معظم رهبری و با عنایت به اینکه معضلات اجتماعی ، انحرافات و آسیب ها را در جامعه در پی خواهد داشت لذا بدین منظور  تمام سعی خود را مبنی بر شناسایی ،رصد آسیب ، تحقیق و پژوهش در این راه قرار داده است. در طول این مسیر بنیاد پیشگیری همواره با  مشکلات و ناملایمتی های فراوان مواجه بوده است و هیچ گونه حمایت و کمکی چه به لحاظ معنوی و چه مادی از سوی نهادها وسازمان های دولتی و غیر دولتی دریافت ننموده است. از آنجایی که کشورهای مختلف بیشترین هزینه را در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی معطوف می دارند و برنامه های منظم و مدونی برای این منظور تدارک دیده اند وهزینه های گزافی را جهت تهاجم فرهنگی متقبل می شوند، این سوال پیش می آید که آیا نباید به مسائل مهم و ضروری جامعه و مسائل پیرامون آن توجه جدی شود؟ تا چه زمانی باید صبر نمائیم تا دشمن هر آن چه که در ایده دارد بر جامعه و جوانان این مرز و بوم پیاده سازی نماید؟

وقت آن فرا نرسیده است که  حداقل نهادهایی همچون بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی که تمام قد و با تمام توان و با استفاده از کارشناسان و مشاوران مجرب که تحقیق، پژوهش و آموزش را سرلوحه کار خود قرار داده اند و بدون هیچ گونه چشمداشتی تاکنون در راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت نموده اند مورد حمایت قرار گیرند؟

لذا به همین منظور و با توجه به ضرورت موضوع، مصطفی راستینه مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی نامه ای را خطاب به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران تنظیم و ارسال نمودند تا ان شاالله به حول و قوه الهی  و با درایت ریاست محترم جمهوری و دستور ایشان حمایت های دولتی از این بنیاد صورت پذیرد.

در قسمتی از متن نامه آمده است:

« از آنجایی که دشمنان نظام و کشورهایی که درصدد براندازی حکومت و ارکان خانواده و جامعه ایرانی هستند، تلاش های گسترده ای را در تمامی زمینه ها از سالیان قبل آغاز نموده اند. این نکته حائز اهمیت می¬نماید که در زمینه مسائل اجتماعی و فرهنگی به ویژه آسیبهای اجتماعی نگاه جدیدتری نسبت به آن داشته باشیم. این امر مستلزم عزم و اراده قوی تمام دستگاه ها و دست اندرکاران دولتی و همچنین سایر نهادهای غیر دولتی جهت توجه و کاهش این گونه آسیب ها در سطح جامعه است.

علیرغم مکاتبات متعدد و رایزنی های فراوان با دستگاه های فوق الاشاره، تاکنون همکاری و مساعدتی در این زمینه صورت نگرفته است. این در حالی است که بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان تخصصی-ترین مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با استفاده از کارشناسان و متخصصین مربوطه بدون هیچگونه حمایتی تا به امروز به رسالت خود در زمینه کاهش این آسیب ها اهتمام جدی ورزیده است، ولی نبود منابع مالی و بدهی های معوقه این بنیاد ما را در خطر تعطیلی قرار داده است. »

بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی امیدوار است با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی و حسن توجه ریاست محترم جمهوری بر مسائل فرهنگی و اجتماعی، دستور مساعدت و حمایت از این بنیاد توسط ایشان صادر تا بتواند گامی محکم و با پشتوانه ای قوی در راه خطیر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بردارد. ان شاء الله

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *