فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

اقدامات پیشگیرانه از سرقت در استان اردبیل تشدید شود

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

اردبیل – ایرنا – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بر لزوم تشدید اقدامات پیشگیرانه برای کاهش میزان سرقت در این استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از دادگستری اردبیل، جلال آفاقی روز چهارشنبه در جلسه کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت اظهار کرد: متاسفانه آمار وقوع سرقت در استان در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و از این حیث استان اردبیل در جایگاه خوبی قرار ندارد.

وی افزود: برای افزایش همکاری‌های فیمابین دستگاه‌های مختلف برای پیشگیری از سرقت دستورالعمل طرح تشکیل “کمیته هماهنگی و پیشگیری از سرقت” از سوی مرکز ابلاغ شده است.

معاون قضایی رئس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در این دستورالعمل تمامی وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های مختلف برای مقابله با سرقت تشریح شده است و ضروری است تا همه دستگاه‌ها برای اجرای دقیق این دستورالعمل اهتمام جدی و موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی به‌عنوان یکی از دستگاه‌های مهم در مقابله با سرقت اقدامات بسیار موثری انجام داده و در دستور کار خود قرار داده است، افزود: رسیدگی خارج از نوبت به جرایم سرقت، هماهنگی و همکاری برای بروز رسانی بانک اطلاعات مجرمین و سارقین ، اعمال محدودیت‌ها در اعطای امتیازات به زندانیان مرتبط با سرقت ، شناسایی خلاء‌های قانونی و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی استان است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *