فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

بررسی نقش سلامت مدیران در شکل گیری خانواده سالم در همایش خانواده سالم

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران -خبرگزاری آسیب نیوز-  همایش‌ “خانواده سالم ” با حضور مصطفی راستینه مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و محمود هندی پورروان شناس ، مدرس و موئسس باشگاه خنده با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌ و آموزش مهارت‌های زندگی،  شنبه 10مهرماه سال جاری درفرهنگسرای خاوران برگزار شد.

در ابتدای این همایش استاد مصطفی راستینه ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده، برگزاری چنین همایش هایی را در جهت توانمند سازی شهروندان و سلامت روانی جامعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست و با برشمردن آسیب های متعدد اجتماعی ضرورت آگاهی و  شناخت خانواده ها از آسیب های موجود و آسیب های  پیش رو و پنهان  را یادآور شد، و افزود اقدامات و عملکرد  پیشگیرانه و آگاهی بخش در زمینه مهار آسیب های اجتماعی  لازم است متناسب با  موضوعات و نیازهای روز تغییر کند که بازدهی مناسب و مفیدی داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف نهادها و سازمان های مسئول در زمینه آسیب های اجتماعی  نقش سمن ها و سازمان های مردم نهاد در شناخت، پیشگیری و مهار آسیب ها در جامعه را مهم برشمرد و  خواستار توجه و حمایت بیشتر از این سازمان  ها شد، تا خلاء و شکافی که ناشی از کم کاری سازمان هایی که بصورت قانونی مسئول مقابله با این معظل آسیب ها هستند جبران شود.

راستینه در ادامه مباحث مختلفی از جمله : ” مهارت های زندگی خانوادگی” ، ” اهمیت فضای مجازی ” ضرورت آموزش و آگاهی خانواده ها “، ” زدودن نگرش های غلط جامعه” ، گسترش و تعمیق ارزش های اصیل اسلامی و ایرانی برای تربیت نسل سالم” ، ” ایمن سازی خانواده ها از آسیب های پیش رو و پنهان ” ، ” ضرورت حمایت از افراد آسیب دیده و … مورد واکاوی قرار داد.

سپس دکترمحمود هندی پور با سبک و شیوه ی گفتار خاص و منحصر به فرد خود به  بیان مسائل مختلفی ازجمله : مجموعه مهارت‌های شادکامی برای زندگی ” ضرورت نشاط در خانواده ها، چگونگی ارتباط موثر،راهکارهای خانواده پایدار و سالم، نقش اعتقادات  معنوی و شکر گذاری در امنیت روانی و آرامش روحی و …پرداخت که با استقبال بی نظیر خانواده ها روبرو گردید.

گفتنی است این همایش با همت بنیاد پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و با همکاری مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 15، فرهنگسرای خاوران و جمعیت همیاران سلامت روان مهر افسریه برگزار شد.

 

همایش خانواده
LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *