فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

بسیج عمومی کلیه ارگانها در حوزه آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : هر جامعه ای متناسب با شرایط، فرهنگ، رشد و انحطاط خود با انواع مختلفی از انحرافات رو به رو است که تاثیرات مخربی روی فرآیند رشد و ترقی آن جامعه دارد. شناخت این عوامل و جلوگیری از ادامه یافتن آنها می تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد. همچنین شناسایی علل اساسی و کنترل آنها می تواند بسیاری از نیروهای از دست رفته جامعه را تجدید نموده و جامعه را در مسیر کار سالم هدایت کند.

به گفته مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، یکی از بزرگترین ایرادهای جامعه مدیریتی کشور ما جزیره ای عمل کردن، عدم شناخت آسیب های اجتماعی و عدم به کارگیری کارشناسان مربوطه می باشد. متاسفانه مدیران ما در بخش ها و سازمان های مختلف تنها عمل کرده و دست از یاری یکدیگر برداشته اند. غافل از آنکه آسیب های اجتماعی قدرتمندتر از آن است که این مدیران بتوانند به تنهایی بر آن فایق آیند و متاسفانه این تفکر نشان از حضور مدیران ناکارآمد بر سر پست های کارآمد کشور دارد.

بنیاد پیشگیری با احساس تکلیف نسبت به مسائل اجتماعی به عنوان بازوی اجرایی، همکار و همراه سازمان ها، وزارتخانه ها و … بوده و با تمام وجود سعی در کاهش آسیب ها دارد. با توجه به مسئولیت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مصطفی راستینه به عنوان مدیرعامل این بنیاد، در حوزه جنوب شرق (اداره ورزش و جوانان جنوب شرق) به عنوان مسوول آسیبهای اجتماعی در حوزه جوانان معرفی شده و در اولین گام با تشکیل شورای سیاست گذاری، ارگان های موثر و مرتبط با این امر را دعوت نموده تا با اتحاد، همبستگی و استفاده موثر از توانمندی این ارگان ها همانند آموزش و پرورش، شهرداری، نیروی انتظامی، آتش نشانی، سازمان تبلیغات اسلامی، بهزیستی شهر تهران، سپاه حضرت محمد رسول الله، وزارت ورزش و جوانان و … بتوانند گامی موثر در حوزه پیشگیری از آسیب ها بردارند.

 در این جلسه که با حضور اکثریت دوستان مدعو برگزار شد، نظرات موثر و مفیدی در راستای اهداف پیشگیرانه ارائه گردید. این بنیاد مصمم است با مدیریت صحیح و راهبردی به یک خروجی موفق دست پیدا کرده و با تمام توان در راستای کاهش آسیب ها با تمام ارگانها همکاری نماید. تفاوت این جلسه با جلسات برگزار شده در سیستم های اداری این بود که محوریت این جلسه توسط جناب آقای پرویزی، رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب شرق، به عهده بنیاد پیشگیری و مصطفی راستینه به عنوان مدیرعامل این بنیاد سپرده شده بود و این امر در سیستم های دولتی برای اولین بار است که اتفاق افتاده و جای بسی قدردانی دارد، کاری که متاسفانه فقط در سطح کلان در حدحرف بوده و هیچگاه توسط مدیران اجرایی نمی شود.

در پایان این جلسه شهرداری منطقه 15 عهده دار جلسه بعدی این شورا گردید.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *