فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

جزیره ای عمل کردن کافی است!!

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : ناهنجاری های اجتماعی دغدغه تمام کشورها بوده و هر کشوری در هر شرایطی برای حل این مشکلات فعالیت های بسیاری را برنامه ریزی می کنند. ایران عزیز ما هم از این قاعده مستثنی نیست. حال سوال این است که چه سازمان هایی باید با همکاری یکدیگر به حل این موضوعات و مشکلات کمک کنند؟

مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرزندان پاسارگاد می گوید: متاسفانه جزیره ای عمل کردن سازمان ها در جامعه اولین دلیل ازدیاد آسیب های موجود در جامعه بوده و باعث می شود که روز به روز این آسیب ها افزایش یابند. دومین دلیل افزایش این آسیب ها عدم توانایی بعضی مدیران نابلد و ناکارآمد درمواجه با این آسیب ها و نوع برخوردشان با آنها می باشد.

وی در ادامه افزود : یکی از دلایل مهم در افزایش این آسیب ها عدم به کار گیری مشارکت های مردمی و سمن ها در این امر مهم و خطیر می باشد. علیرغم دستورات مقام معظم رهبری متاسفانه مشارکت های مردمی جدی گرفته نمی شود و دولتمردان فقط می خواهند خودشان به تنهایی کلیه امور را انجام دهند.

در ایران تنها سازمان تخصصی پیشگیری از آسیب ها سازمان بهزیستی است که می توان گفت زحمات فراوانی را در جهت انجام این امر خطیر متحمل می شود. ولی چرا ارگان های دیگر در راستای اهداف سازمان بهزیستی همکاری نمی کنند؟ آیا اهداف 22 ارگانی که موظف به فعالیت در این حوزه هستند، با اهداف سازمان بهزیستی همخوانی دارد؟

راستینه در جواب این سوال که چرا در کشور فعالیت نمی کنید، گفت : کاهش یا رفع آسیب های پایتخت به منزله موفقیت در کشور است. ما همین که بتوانیم در استان تهران با فعالیت هایی که انجام می دهیم شاهد کاهش این آسیب ها باشیم، کار بزرگ و تاثیرگذاری انجام داده ایم، علاوه بر اینکه فعلا مجوز بنیاد مربوط به استان تهران می باشد. درصورتی که نیاز باشد و با نظر سازمان محترم بهزیستی در استانهای دیگر نیز فعالیت خواهیم کرد.

راستینه در ادامه از آثار و نتایج منفی و روند رو به رشد آسیب های اجتماعی به واسطه عدم همکاری ارگان ها با سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب ها خبر داد و در ادامه افزود : دیگر ارگانی که در حال تلاش برای کاهش این آسیب ها فعالیت گسترده ای دارد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است. این عزیزان بایستی بنابر نقشی که در جامعه دارند کار اجرایی بکنند، اما متاسفانه به دلیل ضعف در حوزه پیشگیری با تمام قدرت وارد میدان شده و با تمامی ابزارهای موجود در کنار سازمان بهزیستی در حال نبردی نابرابر با این آسیب های اجتماعی می باشد.

راستینه در انتها اضافه کرد : امید است با کمک و همکاری دیگر سازمانها با اهداف سازمان بهزیستی و موسسات و انجمنهای مردمی شاهد شکوفایی کشور عزیزمان ایران باشیم.

منبع : آسیب نیوز

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *