فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

حمایت قاطع دادستانی کل کشوراز فعالیتهای بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران- خبرگزاری آسیب نیوز: در نشست دوستانه ای که بین محمد جواد حشمتی، معاون قضایی دادستان کل کشور و اعضای هیات مدیره و شورای سیاست گذاری بنیاد تشکیل شد فعالیت ها و اقدامات بنیاد و همچنین نقش بنیاد در پیشگیری و مهار آسیبهای اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

درابتدای جلسه مصطفی راستینه مدیرعامل و رییس هیات مدیره بنیاد با ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته بنیاد پیشگیری از آسیب ها در زمینه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه خواستار حمایت قانونی قضایی و معنوی دستگاه قضایی از سازمان های مردم نهاد از جمله بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی گردید.
راستینه در ادامه با انتقاد از اینکه بودجه ای که به برخی از سازمان ها با هدف مقابله با آسیبها اختصاص داده می شود در جهت کاهش آسیب ها هزینه نمی شود افزود، با کمال تأسف سازمانهای مسوول در زمینه توزیع و تخصیص بودجه به سازمان های مردم نهاد بصورت سلیقه ای عمل می کنند و به تعدادی از سمن ها برای حمایت مالی نگاه ویژه تری دارند، این توزیع ناعادلانه بودجه خود آسیب قابل تأمل است، که در جای خود نیاز به بررسی ویژه دارد.
وی تصریح کرد دغدغه بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، دغدغه بنیان خانواده است. بنیاد فعالیت خود را با دست خالی و بدون هیچ حمایتی سه سال پیش شروع کرد. دوستانی که در ابتدا قول مساعدت دادند از ابتدا حمایت خود را از بنیاد دریغ کردند، اما بنیاد با تمام مشکلات موجود و با تمام قوا در جهت ارتقای شاخص های سلامت جامعه گام برمیدارد.به امید اینکه نقش تاثیرگذاری در کاهش آسیبهای موجود در سطح جامعه ایفا کند.
راستینه با انتقاد ازعملکرد ضعیف صدا و سیما گفت، صدا وسیما در حوزه شناخت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به وظایف خود عمل نکرده و در رسالتی که بعنوان گسترده ترین رسانه در سطح کشور بر عهده دارد حتی با وجود رایزنی های مختلف با مدیران چند سال اخیر، هیچ گونه حمایتی انجام نشده و این سازمان عریض و طویل در این زمینه کارنامه موفقی ندارد.
وی در رابطه با طرح های ارائه شده از سوی بنیاد به سازمان ها و نهادهای مختلف گفت، طرح های کارشناسی شده متعددی از سوی بنیاد ارائه شده است اما متاسفانه هیچوقت به مرحله اجرا نرسیده است.

مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود، جذب حداکثری جوانان در جهت اهداف نظام نیاز به حمایت همه جانبه همه ی نهادها دارد،ما با عدم تدبیر در مقابل بازی نرم دشمن استراتژی موفقی را ارایه نکردیم و نتیجه این بی تدبیری این شد که جوانان ما ترجیح دادند جذب بازی نرم شوند تا جنگ نرم و ناخواسته آب را در آسیاب دشمن ریختیم و در جهت منافع آنان گام برداشتیم.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی گفت، آسیب های اجتماعی از جمله دغدغه های همیشگی مقام معظم رهبری است، بخاطر اهمیت این موضوع همیشه این بحث در سخنرانی های ایشان ورود پیدا می کند و بخش قابل توجهی از نگاه ایشان را به خود اختصاص می دهد. این نوع نگاه به آسیب های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری وظایف متولیان این امر را سنگین تر می کند.ولی ما هیچ نوع سنگینی در رفتار این متولیان شاهد نیستیم.
دکتر معتمدنیا عضو هیات مدیره بنیاد نیز در ادامه ضمن بر شمردن آسیبها و ازدیاد بی رویه آنها خواستار توجه بیشتر دادستانی به این امر و کمک به کاهش آسیبها داشتند. ایشان در صحبتهای خود خبر از بازگشت آسیبهای باز پدید و شیوع آسیبهای نوپدید به صورت گسترده خبر داد و خواستار همت جمعی در راستای کاهش این موارد شدند.
عباسعلی اتین وند عضو شورای سیاست گذاری بنیاد نیز ضمن تشکر از حمایتهای دادستانی با ارایه طرح مهم و حیاتی حمایت از زندانیان و خانواده های آنان خواستار حمایت دادستانی در این حوزه گردید.
در ادامه محمد جواد حشمتی با بیان اینکه وظیفه نظام و دستگاههای زیربط توزیع عادلانه منابع بین سازمان های مردم نهاد فعال در زمینه آسیب های اجتماعی است گفت، منابع موجود باید اصلاح و مدیریت شود و همچنین وی قول مساعد داد که حمایت معنوی، حقوقی و قضایی را براساس ماده 66 قانون دادرسی جدید، مصوب سال 1394 که در آن مقرر گردیده است قوه قضاییه در زمینه های مسائل عمومی کشور مداخله و از انجمن ها و سازمان های فعال مردم نهاد حمایت کرده ودر نحوه ی توزیع عادلانه ماموریت های محوله و تخصیص بودجه به این گونه سازمان های مردمی اقدامات موثری از سوی قوه قضاییه و به ویژه دادستان کل کشور به عمل آید.
در پایان مصطفی راستینه ضمن تشکر از رهنمودها و اعلام حمایت دادستانی کل کشور ابراز امیدواری کرد با گسترش روابط فی ما بین بتوانیم به هدف والای ایران بدون آسیب برسیم.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *