فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

رابطه تنگاتنگ فعالیت های حقوقی با کاهش آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

فرآیند پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت غیر قابل انکاری با حوزه ی فعالیتهای پیشگیرانه حقوقی و قضایی پیوند خورده است و میتوان گفت دارای یک رابطه دوطرفه و تنگاتنگ هستند به این معنی که بسیاری از آسیبهای اجتماعی جرم زاست و در مقابل بسیاری از جرائم موجب بروز آسیبهای مختلف و متعدد اجتماعی میشود.

به دلیل اهمیت موضوع و در راستای اهداف و چشم اندازهای بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، موسسه حقوقی حامیان به عنوان بازوی حقوقی بنیاد برنامه های گسترده ای را جهت انجام رسالت خود و تحقق این اهداف در نظر گرفته است که بر دو رکن اساسی استوار است:

آموزش و آگاهی بخشی 

با جدیت تمام می توان گفت به گواهی بررسی های متقن علمی بسیاری از جرائم و آسیب های ناشی از آن و نیز بسیاری از نهادهای حقوقی آسیب زا نظیر طلاق ریشه در ناآگاهی های حقوقی دارد. توجه به این مهم باعث آن گردیده است تا نهادهای متولی به صورت گسترده دست به برگزاری جلسات مشاوره ای به منظور افزایش سطح آگاهی های افراد جامعه بزنند که در عین تقدیر از آنها باید به ناکافی بودن و غیر اصولی بودن آن نیز اذعان کرد. لذا اداره حقوقی بنیاد در نظر دارد اقدامات سازماندهی شده و هدفمندی را در حد بضاعت و امکانات خود به موقع اجرا گذارد که در وقت مقتضی اطلاع رسانی خواهد گردید. تنها به ذکر این مثال بسنده می کنیم  که ظرف مدت یکسال گذشته قریب 60 مددجوی جرائم عمدی و سنگین زندان زنان شهر ری از فعالیتهای معاضدتی همکاران وکیل ما بهره مند شده اند که در 20 مورد تاکنون منجر به آزادی یا تخفیف مجازات محکومان قطعی شده است.

امید است به یاری حق تعالی و با توجهات ویژه حضرت ولی عصر (عج) بتوانیم اهداف متعالی بنیاد را محقق سازیم.

بابک اسدی خوانساری

اداره حقوقی بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *