فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

راستینه: سیستم دولتی در مهار آسیب های اجتماعی به بن بست خورده است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

دومین دوره تربیت مدرس در حوزه آسیب های اجتماعی با حضور شرکت کنندگانی از سراسر کشور طی دو روز در تالار اجتماعی فرهنگسرای شفق بامیزبانی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، دومین دوره تربیت مدرس در حوزه آسیب های اجتماعی از سوی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور 70 نفر از شرکت کنندگان به مدت دو روز و به صورت فشرده در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.

در ابتدای تشکیل این دوره مصطفی راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اهمیت فرهنگ پیشگیری در حوزه آسیبهای اجتماعی گفت: در این حوزه اگر بخواهیم منتظر سیستم اداری و دولتی بمانیم قطع به یقین اقدامی صورت نخواهد گرفت و تنها زمانی دولت به فکر آسیب شناسی و پیشگیری می افتد که اتفاق بزرگی در هر کدام از بخش های جامعه رخ بدهد.

وی گفت: دقیقا زمانی که به بن بست میخورند و همه راه ها را بسته می بینند به سراغ ما و شما می آیند و این زمانی است که فاجعه ای رخ داده و کار از کار گذشته است.

راستینه گفت: شما نقشی تعیین کنننده دارید و به واسطه آن دینی که داریم و هدفی که پیش گرفته ایم بایستی خیلی جدی ورود کنیم و با آگاهی بخشی به جامعه جلو هر اتفاقی را قبل از وقوع بگیریم.

مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: شما وظیفه ای سنگین بردوش دارید چرا که دردها را می دانید و شناخت کافی از آسیب ها دارید و بایستی با اطلاعات و شناختی که از جامعه و اجتماع بدست می آورید هشدار بدهید و خانوادهها را از آسیب ها اگاه نمایید.

وی با تاکید بر اینکه نقش بنیاد و نهادهای مردمی در بحث آسیب ها بسیار مهم و تاثیرگذار است، افزود: اگر ما هم همانند سیستم دولتی دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا اتفاقی افتاد بعد وارد عمل شویم و با شعار و حرف های تکراری بخواهیم خودی نشان دهیم به جامعه خیانت کرده ایم چرا که هر کدام از خانواده ها همانند خانواده خودمان هستند.

وی افزود: من واقعا در بحث آسیب ها از نهاد های دولتی نا امیدم و از این رو کاری به کار دولت ندارم و آنچه که وظیفه خود و بنیاد است را تا وقتی که توان داشته باشم انجام خواهم داد.

راستینه در پایان تاکید کرد: زنگ خطر در حوزه آسیب ها ی اجتماعی به صدا در آمده و ما وظیفه داریم هشدار بدهیم، در حد توان هم فرهنگ سازی می کنیم ولی آسیب پذیری جامعه به مرز خطرناکی رسیده و یک عزم و اراده جدی و ملی می طلبد که اگر پیشگیری نکنیم فردا خودمان هم آسیب خواهیم دید.

در این دوره اساتید توانمندی چون خانم دکتر ساسان نژاد(تربیت جنسی و فرازناشویی)، خانم دکتر مسعودی (اعتیاد)، استاد بهشت آیین (کارآفرینی)، جناب سروان پیریایی (پلیس فتا)، جناب سروان ابراهیمی (پلیس مواد مخدر)، آقای دکتر جهانگیری (فضای مجازی) به تدریس پرداختند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *