فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

سراهای محله تهران عملکرد موفقی نداشتند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

عدم نظارت دقیق بر فعالیت سراهای محله

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی اظهار داشت: عدم نظارت دقیق بر فعالیت سراهای محله باعث شد تا این نهادها از هدف خود منحرف شده و در مسیر تولید آسیب قرار بگیرند.

 روابط عمومی بنیاد به نقل از برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی نقش سرای محلات در کاهش جرائم، با حضور دکتر مصطفی راستینه (رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی) و دکتر نصرالله امیری (مدیر خدمات اجتماعی منطقه هفت شهرداری تهران) روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر مصطفی راستینه با اشاره به فعالیت و هدف سراهای محله، گفت: سراهای محله در زمان شهرداری محمدباقر قالیباف با هدف تاثیرگذاری بر خدمات اجتماعی محله های مختلف شهر راه اندازی شدند.

وی با اشاره به فعالیت و پیشرفت سراهای محله در بستر شهرداری تهران، اظهار داشت: بر اساس صحبت های محمدباقر قالیباف زمانی که دولت مصوبات مجلس را به مرحله اجرا نرساند، در واقع به صورتی خاموش مجلس را به توپ بسته است.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ادامه داد: شهرداری تهران در زمان شهرداری قالیباف در عین انتقاد از ارتباط دولت و مجلس، مصوبه خود در قبال سراهای محله را به صورت مطلوب به اجرا نرساند.

وی افزود: شهرداری تهران باید با افزایش نظارت بر سراهای محله حجم فعالیت خودسرانه این نهادها را کاهش می داد. در حالی که عدم نظارت دقیق بر فعالیت سراهای محله باعث شد تا این نهادها از هدف خود منحرف شده و در مسیر تولید آسیب قرار بگیرند.

دکتر مصطفی راستینه با اشاره به این که بسیاری از املاک سراهای محله بدون اقدامات کارشناسانه توسط شهرداری خریداری شدند، عنوان کرد: قرار بود سراهای محله خدمات فرهنگی، آموزشی و ورزشی و … متعددی را به محله مورد نظر خود ارائه دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از اماکن سراهای محله به فروشگاه یا مرکز تجارت مدیران مختلف مبدل شد، در صورتی که قرار بود این اماکن اقشار ضعیف و بی سرپرست جامعه را مورد توجه قرار داده و فعالیت های خوبی را پیش بگیرند.

رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به نقش سراهای محله در کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان کرد: متاسفانه سراهای مختلف حاضر در شهر تهران نقش چندانی در کاهش آسیب های اجتماعی شهر تهران نداشتند.

وی در ادامه تاکید کرد: به دلیل ضعف در مدیریت ظرفیت سراهای محله در مسیر مناسب و کارساز برای مردم مورد بهره برداری قرار نگرفت.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر نصرالله امیری در خصوص اهداف عالی سراهای محله، گفت: بدون شک اهداف و برنامه های سراهای محله و موضوع محله محوری در شهر بسیار دقیق تر و بهتر از پدیده ای است که امروزه در سطح شهر تهران شاهد هستیم.

وی با اشاره به رویکرد خودگردانی سراهای محله در تهران، اظهار داشت: رویکرد خودگران در مدیریت سراهای محله باعث شده تا این نهادها از اهداف اصلی و عالی خود منحرف شده و مسیر دیگری را پیش بگیرند.

مدیر خدمات اجتماعی منطقه هفت شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های این منطقه از شهرداری در حوزه سراهای محله، عنوان کرد: شهرداری منطقه هفت در حال حاضر با اهتمام به آموزش ها و فعالیت های متعدد در تلاش است تا در مسیر تحقق اهداف عالی سراهای محله گام های مثبت و مطلوبی را بردارد.

وی با اشاره به این که شیوه مدیریت سراهای محله در شهرداری تهران به بازنگری جدی نیاز دارد، تصریح کرد: شایسته است که اعضای شورای شهر تهران و شهردار حوزه مدیریت و هدایت سراهای محله را مورد بازنگری دقیق و راهبردی قرار دهند.

دکتر نصرالله امیری با تاکید بر خصوصی سازی نهادهای مختلف در کشور، عنوان کرد: سراهای محله باید توسط مجموعه شهرداری مورد نظارت دقیق و کاربردی قرار بگیرند، در حالی که مدیریت خصوصی این سراها می تواند به عنوان فرصت خوب برای این نهادهای محله ای تلقی شود.

وی افزود: متاسفانه برخی از سراهای محله در تهران بدون در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی و فرهنگی مشمول بر مدیریت شهری با نگاهی صرفا اقتصادی فعالیت های متعدد خود را پیش می برند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *