فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

سمفونی های زنانه

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

نمایشگاه سمفونی های زنانه در گالری اعتماد افتتاح میشود.

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : جمعه مورخ 28 آبان ماه ، نمایشگاه سمفونی های زنانه در گالری اعتماد افتتاح میشود.

بهناز محمدهادی ازهنرمندان خلاقکشور و یک کارآفرین نمونه در حوزه مجسمه سازی هستند .ایشان با برگزاری نمایشگاههای متعدد توانمندی یک زن ایرانی را بر همگان آشکار ساخته و گویای این باور شدند که زنان هم میتوانند در پیشرفت جامعه نقشی کلیدی ایفا کنند.قیل از افتتاح این گالری مصاحبه کوتاهی با ایشان داشتیم.

-سلام. لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید؟ چند ساله مشغول این فعالیت یا هنر هستید؟

-بهناز محمد هادی هستم متولد شهریور63. همزمان دو رشته ریاضی _ فیزیک و نقاشی ( هنرستان کمال الملک وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) را نزد اساتید به نام و فرهیخته ایرانی ( سرکار خانم ظهرابی ) گذراندم . و در همdن دوران 3 نمایشگاه  گروهی نقاشی دایر کردم .در رشته گرافیک با رتبه دانشجوی ممتازی فارغ التحصیل شدم و با اشنایی با گل رس وارد دنیای مجسمه شدم و به صورت خود اموخته شروع به فراگیری این هنر ناب کردم، هنری که غرق در احساس و عشق است. بعد از اندوختن تجربه های متفاوت وارد دنیای حرفه ای شدم و نزد استاد تناولی دوره مجسمه سازی گذراندم و از تجربیات گران قدر ایشون که خالصانه در اختیارم قرار دادن بهره بردم. تا به امروز 3 نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران (فرانسه، نروژ، آلمان) برگزار کردم.

-از چه نوع موادی استفاده میکنید؟

-موادی که برای ساخت مجسمه ها استفاده میشوداز متریال های فلز (برنز، برنج، اهن، الومینیوم، چدن) ، فایبرگلاس، سنگ، موادبازیافتی میباشد.

-دلیل انتخاب سمفونی های زنانه چی بود؟

-همه میگویند چرا سمفونی زنانه ؟ يکي از مهمترين دلايل خلق اين آثار و انتخاب اسم، بي توجهي است که درتمام دوران زندگي زنان وجود دارد. دختراني گم شده……, وسط دنيايي که خودش هم تکليف خودش را نمي داند. زناني که به اجبار آستين فراموشي زنانگي ها را بالا زده اند و سمفوني سکوت را مي نوازند.

      سعي کردم با ساخت يکسري مغز و استفاده از بافت آن اين بي تفاوتي نسبت به احساسی را که امروز گريبان زنان جامعه را گرفته به نمايش بگذارم .همانطورکه علم ثابت کرده ,احساس درناحيه راست مغز قرار دارد ، من تمرکزم را دراين ناحيه بيشتر کردم . تا آنچه را در زندگي زنان امروز بشري در حال وقوع است به نمايش بگذارم.

زماني که با هم جنسان خودم از قشرها و فرهنگ هاي مختلف هم صحبت شدم به نظرها ي واحدي رسيدم, برايم جالب بود……. .زنان هم نسل من با وجود تفاوت هاي فرهنگي که با هم داشتند ولي درصد بيشتري از انها احساسات و ديدگاه هاي مشترک و شبيه به يکديگردارند. اين مسايل براي افراد جامعه عادي شده و خيلي راحت از کنار آن ميگذرند و اين موضوع انکارنشدني است .

-چه کسانی شما رو در این را کمک کردند؟

-یکی از مشوقهای اصلی من در این راه پدرو مادرم که همیشه پشتیبان و حمایتگرم بودند.آنها عاشقانه در کنارم هستن و به هنرم عشق می ورزند

-آیا این هنر میتونه گسترش پیدا کنه و فراگیر بشه؟

-در حال حاضر بیشمار هنرمندانی هستند که تنها شغلشان مجسمه سازی و یا هنرهای دیگر می باشد و شامل حال هر دو جنسیت می شود.

-و سخن آخر

-در نمايشگاه هاي آينده قصد دارم که باورها و حرف هاي ناگفته افراد جامعه را با نمايش همین مغزها ادامه داده ونشان دهم که با کمک گرفتن از این موهبت الهی (مغز) چگونه میتوان در کاهش اسیب های اجتماعی سهیم بود کاری که اگرشاید کوچک به نظر می آید ولی در عمق تاثیر گذار و ریشه های اصلی بشمار خواهند امد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *