فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

فقر مالی نقش پررنگی در بوجود آمدن آسیب های اجتماعی ایفا می کند

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران- خبرنگار آسیب نیوز،در جلسه ای که با حضور مصطفی راستینه ، مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، پوران موسوی نماینده آن بنیاد در جنوب شرق تهران و کارکنان  واعضای برگزار کننده همایش در دفتر بنیاد برگزار شد اهداف  و چگونگی برگزاری همایش خانواده سالم مورد بررسی قرار گرفت،

در ابتدای جلسه مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با برشمردن آسیب های متعدد اجتماعی در سطح شهر تهران ، شرایط پایین شهر را در زمینه آسیب ها و بزهکاریهای اجتماعی را  بغرنج  توصیف  کرد و گفت آمارها و شواهد موئد این واقعیت است که هر چه به پایین و حواشی شهرها به ویژه در تهران نزدیک می شویم شاهد افزایش  آمار جرائم و آسیب های بیشتری  هستیم ، که همین موضوع ضرورت  آموزش، توانمند سازی،  آگاه سازی مردم ازآسیب های پنهان  پیش رو  و همچنین برگزاری همایش ها و سمینارها  کاربردی و تاثیرگذار در این مناطق را نشان می دهد.

مصطفی راستینه در خصوص فراوانی وقوع جرائم و آسیب ها در پایین شهر با توجه به جمعیت ساکن آن گفت عوامل فرهنگی ، سطح اقتصادی،  سبک زندگی و از همه مهمتر فقر مالی در بوجود آمدن این آسیب ها نقش پررنگی را ایفا می کنند.وی افزود با نگاهی گذرا به مولفه ها ی ذکر شده ما را به این نتیجه میرساند که عوامل  زمینه ساز این آسیب ها قابل کنترل و مدیریت هستند. و برای رفع آن مشارکت همه جانبه نهادها و سازمان های مسئول را می طلبد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با برگزاری همایش ها و برنامه های با محوریت آموزش ، تفریحات سالم، ورزش و همچنین پیشگیری ، کنترل  و درمان آسیب های اجتماعی گام موثری در ارتقای شاخص های سلامت جامعه مورد هدف برداشته شود.

لازم به ذکر است همایش خانواده سالم با هدف ترویج سلامت در خانواده ها با سخنرانی  دکتر محمود هندی پور و استاد مصطفی راستینه در 10 مهر ماه سالجاری ازساعت 15 الی 17 در محل  فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.  در این همایش  حضور برای عموم  آزاد و رایگان میباشد.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *