فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

لزوم هوشیاری والدین در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

رییس  بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی

رییس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت : با توجه به اهمیت مسئله آسیب های اجتماعی لزوم هوشیاری هر چه بیشتر والدین امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار آسیب نیوز مصطفی راستینه در دومین کارگاه آموزش خانواده که در منطقه 15 تهران باحضور اولیای دانش آموزان دبستان امام موسی صدر برگزار شد اظهار کرد:

تعلیم وتربیت نقش اساسی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان دارد وبا بروز آسیب های بازپدید ونوظهور شکل آنها در هر شرایط زمانی متفاوت و مستلزم کارکارشناسی دقیق وتخصصی است .

وی اضافه کرد:برای مصون ماندن دانش آموزان از آسیب هایی که امکان دارد دامان آنها را در بلند مدت بگیرد و به چالش در حوزه دانش آموزی و تسری آن در جامعه منجر شود لزوم هوشیاری والدین امری ضروری است.

رییس بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تهران ادامه داد: والدین وظیفه دارند همگام  با سایر فعالیتهای فرزندان نسبت به چگونگی استفاده،ورود وبهره گیری آنان از فضای مجازی وشبکه های اجتماعی حساسیت های لازم رابه خرج دهند.

وی با بیان اینکه ارتقا سطح علمی و تخصیصی والدین در راستای پیشرفت های فرزندان و نوع ارتباط آنها،آسیب های نوظهور ارتباط مستقیم دارد خاطر نشان کرد یکی از رویکردهای مهم برای به حداقل رساندن تبعات ناشی از آسیب های اجتماعی افزایش مهارت های زندگی دربین دانش آموزان است به طوری که اگر به صورت منطقی آموزش ببینند کمتر دچار چالش و بحران می شوند.

راستیه ادامه داد:یک کارگاه 2 ساعته ویژه مادران دانش آموزان برگزار که با استقبال خوب خانواده ها مواجه شد و این بیانگر این است که در این حوزه سالها دچار عقب ماندگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: لزوم داشتن جامعه ای پاک برگزاری چنین دوره هایی با تداوم بیشتر برای والدین دانش آموزان درسراسر مدارس است.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *