فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

مدیران کشور که خود دم از شهید همت میزنند تا چه‌ اندازه شهید همتی هستند؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران – خبرنگار آسیب نیوز: راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نشست کارگروه آسیب‌های اجتماعی جنوب شرق تهران، با اشاره به این موضوع که بنیاد با رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کار خود را با مجوز سازمان بهزیستی آغاز کرده است، گفت: ما براساس تحقیقات میدانی به این نتیجه رسیدیم که بر روی چهار اصل آموزش، پرورش، فرهنگ و نظارت تمرکز کنیم و براساس این چهار اصل، بسیاری از آسیب‌ها را کنترل کنیم و مانع از رشد این معضلات شویم.

راستینه در ادامه گفت: از خاطرات یاران شهید همت نقل شده است که وی هیچ زمانی در سنگر استراحت نمی‌کرد و همیشه در ماشین بود و از شهری به شهر دیگر برای عملیات‌ها می‌رفت. وقتی دلیل این کار را از او جویا می‌شدند، می‌گفت که چطور بخوابم وقتی دشمن در خاک کشورم است. مدیران کشور تا چه‌اندازه شهید همتی هستند؟ تا چه‌اندازه همچون شهید همت کار کرده‌اند؟

وی افزود: از سال ۹۳ با کمک اداره کل جوانان وزارت ورزش و جوانان، فعالیت‌های‌مان را آغاز کرده‌ایم و هم‌اکنون همکاری‌مان با دو ارگان وزارت ورزش و جوانان و نیروی انتظامی ادامه دارد.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: تا کنون کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های تخصصی را در هر منطقه منحصر به آن منطقه را برگزار کرده ایم و سعی داریم به عنوان بازوی اجرایی در کنار وزارتخانه باشیم.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان جنوب شرق تهران سه منطقه ۱۴، ۱۵ و ۱۲ را در زیرمجموعه خود قرار دارد که جزء مناطق پرخطر تهران به شمار می‌رود؛ بنابراین نیروی انتظامی، شهرداری، نمایندگی ولی فقیه، فرماندار، بهزیستی و بسیاری از ارگان‌های تأثیرگذار می‌توانند به ما کمک کنند تا عملکرد قوی‌تری داشته باشیم.

راستینه اظهار کرد: سال گذشته ۱۷ آسیب احصا شد و امسال این تعداد به ۲۹ آسیب افزایش یافته است و افزایش ۱۲ آسیب، نشان می‌دهد که ما در حل معضلات و آسیب‌ها عملکرد ضعیفی داشته‌ایم. اگر در عملکردمان تغییری ایجاد نکنیم، متأسفانه این ۲۹ آسیب به ۴۰ آسیب خواهند رسید.

وی بیان کرد: تشکل‌های مردمی یاور دولت هستند، باید انجمن‌ها شناسایی شوند و صرفا ارائه مجوز به انجمن‌ها کافی نیست بلکه انجمن‌های فعال را تقویت کرد تا به عنوان بازوان پرتوان دولت به روند‌شان ادامه دهند.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: آنقدر اوضاع‌ ما در بحث آسیب‌ها و معضلات افتضاح است که مقام معظم رهبری در فرمایشات‌شان تأکید کردند که حتی کسانی که اسلام ندارند، وظیفه دارند که برای این موضوع قدم بردارند. چرا امروز باید به جایی برسیم که مقام معظم رهبری خود را تنها احساس کنند و حتی درباره مواردی همچون رانندگی، دعوای خیابانی و طلاق به مسئولان تذکر دهند.

وی بیان کرد: بارها مقام معظم رهبری درباره معضلات و آسیب‌های اجتماعی تأکید کرده‌اند و حتی رئیس‌جمهور به دستگاه‌ها ابلاغ کردند، اما متأسفانه شاهد عدم توجه مسئولان و مدیران هستیم و این موضوع عدم توجه جای سؤال دارد.

راستینه اظهار کرد: اگر امروز شاهد افزایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی هستیم به دلیل شایسته نبودن مدیران‌مان است، متأسفانه مدیران و مسئولان این جرأت را ندارند که اشتباهات‌شان را کنار بگذارند و کارهای جدید را تجربه کنند.

وی افزود: می‌گوییم کشورمان تمدن چندین و چندساله و فرهنگ غنی دارد اما متأسفانه باید گفت تمدن، تعیین‌کننده فرهنگ یک جامعه نیست. متأسفانه ما در این موضوع هم دچار ضعف هستیم. بسیاری از مسائل و معضلات در کشورهای دیگر ریشه‌کن شده اما تازه این معضل در کشورمان ورود کرده است.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: امروزه ۸۸ درصد مردم کشور مشکل تغذیه دارند و ۱۱ هزار میلیارد هزینه فست‌فود می‌شود. آشپزخانه‌ها تعطیل شده و زنان از خانه کنده شده‌اند؛ همه این‌ها حکایت از آن دارد که دشمن خانواده‌ را نابود کرده است و متأسفانه ما هنوز در خواب هستیم.

راستینه اظهار کرد: از خاطرات یاران شهید همت نقل شده است که وی هیچ زمانی در سنگر استراحت نمی‌کرد و همیشه در ماشین بود و از شهری به شهر دیگر برای عملیات‌ها می‌رفت. وقتی دلیل این کار را از او جویا می‌شدند، می‌گفت که چطور بخوابم وقتی دشمن در خاک کشورم است. مدیران کشور تا چه‌اندازه شهید همتی هستند؟ تا چه‌اندازه همچون شهید همت کار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در برابر جنگ نرم چه کرده‌ایم؟ درحال حاضر ۸۰ میلیون ایرانی درگیر تهاجم فرهنگی هستند و قربانی جنگ نرم‌‌اند و در حالی که در زمان جنگ تحمیلی تنها یک میلیون نفر درگیر بودند؛ که این نشان دهنده برتری جنگ نرم بر جنگ سخت است. کارکردها افزایش یافته و ابزارها قوی‌تر شده‌اند اما متأسفانه عملکردمان ضعیف است.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از ارگان‌هایی است که باید ورود جدی داشته باشد اما متأسفانه بسیاری از مدیران تمایل ندارند. برای مثال کتاب آسیب‌های اجتماعی منتشر شده است که هیچ جذابیتی ندارد.

وی افزود: یکی از دلایلی که کارگاه‌های آموزشی با مخاطب اندک مواجه می‌شود، استفاده از اساتید کم‌تجربه و با پول‌های اندک است. متأسفانه اعتبارات اندک برای برگزاری کارگاه‌ها درنظر گرفته می‌شود، به همین دلیل با شکست روبرو می‌شوند.

راستینه با اشاره به وضعیت اسفناک باشگاه‌ها اظهار کرد: متأسفانه ۸۰۰ باشگاه ورزشی بدون پروانه فعالیت می‌کردند و این نشان از عدم نظارت مسئولان است که در این زمینه ضعف وجود دارد. به علت عدم نظارت بر فعالیت باشگاهها‌، این هرج و مرجی را که شاهدش هستیم، ایجاد می‌شود. باید بپذیریم که ضعف مدیریتی داریم. البته ما در بنیاد بر روند فعالیت‌های آموزشی کنترل و نظارت خواهیم داشت.

منبع : ایکنا

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *