فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

نظام آموزش کشور دچار فقر است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

عدم آگاهی جوانان از عوارض سیگار و قلیان

دکتر مصطفی راستینه اظهار داشت: بسیاری از جوانان و نوجوانان به دلیل عدم آگاهی از عوارض سیگار و قلیان به مصرف آن ها روی می آورد، در حالی که اطلاع از عواقب این رفتار می تواند مانع از استعمال دخانیات شود.

برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی نقش نظام آموزشی کشور در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، با حضور دکتر مصطفی راستینه (مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی) و دکتر کوروش محمدی (رئیس انجمن آسیب شناسی ایران) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه دکتر مصطفی راستینه با اشاره به این که تمامی ساز و کارهای نظام آموزشی کشور می تواند در بروز یا کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد، گفت: نظام آموزش و پروش می تواند با ارائه آموزش های صحیح از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرده و میزان آسیب را کاهش دهد.

وی با بیان این که نظام آموزش کشور دچار فقر است، اظهار داشت: امید است که با فرهنگ سازی در حوزه آموزش بتوانیم ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی را نابود کنیم.

مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اشاره به رفتارهای پرخطر شایع در قشر دانش آموزان کشور، اظهار داشت: استعمال قلیان از جمله رفتارهای پرخطر و رایجی است که در صدر آسیب های اجتماعی قشر جوان کشور قرار گرفته است.

وی افزود: استعمال سیگار و کتک کاری در بیرون از خانه و مدرسه از جمله موارد پرخطر و شایع رفتاری است که قشر کودکان و جوانان کشور را درگیر کرده است.

دکتر مصطفی راستینه اضافه کرد: بسیاری از جوانان و نوجوانان به دلیل عدم آگاهی از عوارض سیگار و قلیان به مصرف آن ها روی می آورد، در حالی که اطلاع از عواقب این رفتار می تواند مانع از استعمال دخانیات شود.

در ادامه برنامه گفت و گو اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو دکتر کوروش محمدی با اشاره به این که نظام آموزشی کشور ناکارآمد است، گفت: مسئولین نظام آموزشی و تعلیم و تربیت یک جامعه در سراسر دنیا کسانی هستند که در مدیریت جامعه نقش موثری دارند.

وی با اشاره به این که آموزش و پروش کار مفیدی برای دانش آموز انجام نمی دهد، اظهار داشت: نظامی که جر تولید استرس برای دانش آموز چیز دیگری ندارد، نمی تواند کار چندانی را پیش ببرد.

رئیس انجمن آسیب شناسی ایران با اشاره به این که نظام آموزش و پرورش دانش آموز را از کتاب متنفّر می کند، اظهار داشت: کاهش آسیب اجتماعی از طریق نشان دادن وحشت آسیب ها و تهدید آنها در سال های گذشته در کاهش آن موثر نبوده است.

فایل صوتی برنامه گفت و گوی اجتماعی از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، متذکر می شود که این برنامه در ایام هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه ی رادیویی گفت و گو پخش می شود.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *