فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

همشهری: توجه به آسیب های اجتماعی وظیفه کل جامعه است

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی با یاری همه افراد جامعه امکان پذیر است، گفت: وقتی بزرگ ترین سرمایه کشور یعنی نیروی انسانی و جوانان به عنوان گل سرسبد جامعه نتوانند سالم باشند، کل جامعه به سمتی غیر از هدف اصلی حرکت میکند. احمد آریایی نژاد در بازدید از بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، نقش انجمن های مردمی را در این راستا بسیار مهم خواند.
وی با اشاره به اینکه اهداف اصلی جامعه پیشرفت های معنوی، مادی و علمی در کنار هم هستند، افزود: با وجود آسیب های اجتماعی، این شاخ ها و اهداف از بین می روند. به گفته وی یکی از مسائلی که می توان جامعه ا نسبت به آسیب ها حساس کرد این است که بچه ها را از نزدیک با مضرات، آسیب های اجتماعی مثل استعمال دخانیات به هر روشی مثل بازدید از بیمارستان ها، ساخت مستند و… آگاه کنیم. وی در جلسه شورای راهبردی و برنامه ریزی نخستین همایش نقش زنان در سلامت جامعه، با بیان اینکه مدیریت شهری و انجمن های مردمی نباید در را مبارزه با آسیب های اجتماعی تنها بمانند، اضاه کرد: نباید انتظار تحولات یک شبه داشت چرا که آباد کردن، خیلی سخت تر از خراب کردن است، مخصوصاً در جامعه انسانی.
مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز در این بازدید بر بالا رفتن صبر مردم و همکاری وزارتخانه ها با بنیاد شد و گفت: ما طبق منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنیم. رئیس پلیس پیشگیری ناجا در آیین اعطای نشان و علائم به کارکنان یگان حفاظت شهرداری تهران، بر تعامل بین دستگاهی برای کاهش آسیب های اجتماعی تأکید کرد. سردار محمد شرفی گفت: فعالیت یگان حفاظت شهرداری تهران در راستای ارتقای نظم و انضباط شهری و امنیت است. وی اضافه کرد: هدف نیروی انتظامی، توسعه و ارتقای امنیت است وتقویت امنیت حاصل یک رفتار جمعی و مسئولیت پذیری اجتماعی است. وی با اشاره به اینکه باید از مؤلفه های مادی و معنوی موجود در راستای ارتقای امنیت، صیانت کنیم، افزود: 2 مؤلفه «جغرافیا» و «جمعیت» از مؤلفه های مهم و اساسی است؛ حفظ منابع ارضی و انسانی نیز یک ضرورت است. وی همچنین با اشاره به ایجاد امنیت مطلوب در 4 لایه اصلی مترو اعم از ورودی مترو، گیت های کنترل بلیط، سکو های مترو و … همچنین تأمین امنیت برج میلاد را از افتخارات این یگان معرفی کرد و افزود: در 12 سازمان، یگان حفاظت تشکیل شده است.

منبع: روزنامه همشهری

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *