فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

همکاری سازمان های مردم نهاد با همدیگر نیازبه رهبری کاریزماتیک دارد

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

تهران- خبرگزاری آسیب نیوز- با همت بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی جلسه ای با حضور اعضای کارگروه آموزش و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد با هدف هم اندیشی، اعتماد سازی و همکاری هر چه بیشتربین سمن ها در محل این بنیاد برگزار شد.
این جلسه که با حضور حداکثری اعضای کارگروه برگزار شد، کمبودها و مشکلات پیش رو و هم چنین نحوه و چگونگی ادامه ی همکاری و تعامل بین این سازمان ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مصطفی راستینه مدیر عامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی که میزبانی جلسه را بر عهده داشت ضمن خوش آمد گویی و استقبال از حضور اعضای کارگروه آموزش و توانمند سازی سمن ها برگزاری این جلسات را با هدف شناخت، هماهنگی و همکاری هر چه بیشتر سازمان ها ی مردم نهاد را امری ضروری دانست، وی گفت یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در موفقیت این گونه از سازمان ها که دارای هدف واحدی هستند رسیدن به یک فهم مشترک در بین اعضای کارگروه است و برای دست یافتن به این مهم لازم است فرهنگ گفتمان را در وجود خود پرورش و تقویت کرده و آنرا بعنوان یک اصل مهم در بین اعضاء نهادینه کنیم.
وی افزود استفاده از خرد جمعی و به اشتراک گذاشتن تجربیات مفید هر کدام از اعضای این سمن ها می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود و پیش رو باشد.
در ادامه این جلسه اعضای گروه “قوانین محدود کننده “، پراکندگی در کارگروه” “نبود گفتمان مشخص” ، عدم شناخت و اعتماد در بین سازمان های مردم نهاد،”نبود ارتباط مفید” ، عدم همکاری سازمان های مسئول و… را از جمله مشکلات موجود عنوان کردند و وجود رهبری کاریزماتیک و کارآمد و داشتن اتاق فکر که منشاء سیاست گذاری های مفید و موثر باشد را لازمه ی شروع ارتباط و همکاری فی مابین دانستند.
در پایان جلسه اعضای شرکت کننده با استقبال ازبرگزاری این جلسه خواهان نشست های بیشتری برای رسیدن به هم گرایی و هم اندیشی بین اعضای کارگروه شدند و برگزاری این جلسه را مایه دلگرمی و زمینه ساز تعامل مثبت و سازنده در بین اعضاء دانستند.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *