فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

هنرمندان رگ خواب، سفیران پیشگیری

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فیلم «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله را به عنوان فیلمی تاثیرگذار در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد.

تهران – خبرنگار آسیب نیوز : در مراسم تقدیری که شامگاه ۳۱ تیر با حضور عوامل فیلم و مسئولان بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در پردیس سینما ملت برگزار شد، پس از معرفی فیلم «رگ خواب» به عنوان فیلم تاثیرگذار در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی “طلاق”، از حمید نعمت الله کارگردان، کوروش تهامی، لیلا حاتمی، لیلا موسوی بازیگران این فیلم سینمایی و معصومه بیات نویسنده، تقدیر و این هنرمندان به عنوان اولین سفیران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حمید نعمت الله، کوروش تهامی و لیلا موسوی به عنوان نمایندگان این فیلم در مراسم حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه‌ مستندی کوتاه با موضوع  آسیب‌های اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد، همچون اعتیاد به مواد مخدر، اعتیاد کودکان، کارتن خوابی، تجاوز به عنف، بزهکاری و … پخش شد.

این مراسم با هدف معرفی ستاره های این فیلم به عنوان سفیران پیشگیری، برنامه ریزی و اجرا گردید.

در ادامه راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ضمن تشکر از کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «رگ خواب» و با اشاره به دستور مقام معظم رهبری پیرامون کمک همه اقشار جامعه به کاهش آسیبها و میزان تاثیر گذاری این فیلم بر مردم، گفت: تاثیری که این فیلم سینمایی بر مردم و در فرهنگ سازی می‌گذارد، شاید بیش از یک سال تلاش و کار ما نتیجه داشته باشد. همچنین گاهی یک صحنه از فیلم‌ می‌تواند سالها فعالیت ما را خراب کند و یا اینکه به جلو بیاندازد. نقش سینما، تئاتر و بازیگران در فرهنگ سازی در جامعه غیرقابل انکار است و تهیه کردن فیلم هایی همچون رگ خواب، هیس دخترها فریاد نمی زنند، زیر سقف دودی و …. خدمت بزرگی به جامعه امروز ما می باشد و مطمئناً با حضور هنرمندان در صف مقدم مبارزه با آسیب های اجتماعی می توانیم روند کاهش آسیب ها را تسریع کنیم.

راستینه در راستای اهمیت نقش بازیگران و سینما در کاهش آسیب گفت : بی شک ستارگان سینما همچون هنرمندان تمامی کشورهای جهان دارای محبوبیت و تاثیرگذاری خاصی در بین جوانان و جامعه هستند. با این هدف و با رویکرد الگوپذیری صحیح جامعه از هنرمندان، از ستارگان این فیلم جهت کمک به کاهش آسیب های اجتماعی دعوت به عمل آوردیم.

راستینه گفت : بنیاد از این به بعد قصد دارد از فیلم هایی که در این حوزه ساخته می شود و همچنین از سازندگان و هنرمندانی که دغدغه ی کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را دارند، تقدیر و تجلیل نماید و این بهانه ای برای دیده شدن بیشتر این آثار هنری و تاثیرگذاری بیشتر آنها در جامعه باشد.

ایشان رگ خواب را به عنوان یک اثر هنری و شاخص در راستای معرفی خانواده به عنوان بزرگترین مأمن و پناهگاه در مقابل آسیب های اجتماعی دانست و تأکید کرد : اجرای نقش و بازی زیبای هنرمندان این مجموعه به طور ویژه کوروش تهامی و لیلا حاتمی، پردازش زیرکانه و قابل تقدیر حمید نعمت اله، داستان معصومه بیات را باورپذیرتر کرده تا جایی که هر بیننده ای را به تفکر و تأمل وا می دارد.

در ادامه از آقای دکتر افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، آقای پرویزی ریاست اداره ورزش و جوانان جنوبشرق، دکتر مدنی معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی و خانم دکتر شاهسوند عضو هیات مدیره بنیاد به عنوان نمایندگان بنیاد دعوت شد تا برای اهدای تندیس ها و احکام مدیرعامل بنیاد را همراهی نمایند.

در ضمن شرکت لوند ویل یکی از موسسات تابعه بنیاد که در حوزه کارآفرینی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان فعالیتهای گسترده ای را در کنار بنیاد آغاز نموده است، با اهدای یک ساعت نفیس از این هنرمندان تقدیر به عمل آورد.

حمید نعمت الله کارگردان فیلم «رگ خواب» هم در پایان مراسم ضمن اعتراض به روند برگزاری مراسم، از افرادی که برای دیدن این فیلم بلیت تهیه کرده بودند، عذرخواهی کرد و گفت: از کسانی که بلیت تهیه کردند عذرخواهی می‌کنم، زیرا شاید دوست نداشتند در این مراسم شرکت کنند و فقط می‌خواستند فیلم را تماشا کنند، این اتفاق درستی نبود و کار بی ذوقی بود.

لازم به ذکر است علیرغم اعلام اهدای هزینه فروش بلیط این سانس به بنیاد، فروش بلیط این سانس از سینما بدون هماهنگی با بنیاد انجام شده بود و بنیاد هیچ گونه هزینه ای از جانب سینما و … بایت برگزاری این مراسم دریافت نکرده و کلیه هزینه ها به عهده خود بنیاد بوده است.

نعمت الله در ادامه افزود: امیدوارم هر تشکیلاتی که در پی  پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، موفق باشد و روندی علمی، غیر متظاهرانه و غیر نمایشی داشته و بخواهد برای مردم کار کند.

در ادامه مراسم فیلم رگ خواب اکران شد.

 

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *