فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

فرا رسیدن نوروز باستانی، یادآور شکوه ایران، بر همه مردم پاک پندار و نیک کردار خجسته باد

جستجو

وزیر رفاه:مسئله یا آسیب؟آیا فرق این دورا میدانیم؟

این مطلب تهیه و تنظیم شده توسط روابط عمومی بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی می‌باشد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد معاونت امور زنان و خانواده گفت:این معاونت درچهار سال گذشته در مسیری درست،اعتدال گرایانه و با رویکردی مبتنی بر حقوق شهروندی حرکت کرده است.

تهران-خبرنگار آسیب نیوز: نشست کمیسیون تخصصی شورای عالی رفاه با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه شهیندخت مولاوردی – معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده- گفت: در تدوین سیاست‌های مرتبط با زنان و خانواده از دیدگاه های فعالان مدنی و دانشگاهیان استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: شکل گیری گفت و گوی اجتماعی در شورای عالی رفاه در دوران وزارت دکتر ربیعی بین فعالان مدنی و صاحبنظران اجتماعی و مدیران اجرایی یک رویکرد نوین سیاسی بوده است که شانس موفقیت سیاست‌ها وبرنامه‌ها را افزایش می‌دهد.

مولاوردی در ادامه گفت: طی فعالیت خود در دولت یازدهم، وزیر رفاه را جامعه شناسی‌ دغدغه‌مند نسبت به مسائل زنان یافتم.

  راستینه رئیس بنیاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار آسیب نیوز اعلام کرد برای کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت های مردمی در قالبNGO  باید فراگیر شود.در غیر این صورت شکست سختی را متحمل خواهیم شد که البته تا حدود قابل توجهی این شکست مشهود است.بایستی از انجمن ها و موسسات قدرتمند استفاده کرد نه اینکه آنها را سرکوب نمود .همیشه حرف از کاهش آسیب میزنیم،طرح میدهیم و خود را دغدغه مند نشان میدهیم ولی در عمل هیچ حرکت ساختار شکنانه ای انجام نمیدهیم.امیدوارم با این رویکرد خانم مولاوردی و دلسوزی های ایشان بتوانیم واقعا برای جامعه موثر باشیم.

ایشان در ادامه افزودند: در حوزه اطلاع رسانی بسیار بسیار ضعیف عمل میکنیم که متاسفانه این ضعف اطلاع رسانی هزینه های هنگفتی برای دولت در پی دارد که امیدوارم با کار کارشناسی این مشکلات برطرف شود.

دکتر میدری معاون وزیر اضافه کرد مشخص نمودن آسیب ها ار اولویت های کار است.بعد از شناسایی است که میتوان سیاست گزاری کرد و کاهش آسیب داشت.جزیره ای عمل کردن و هر کس کار خودش را انجام دادن باعث عدم مدیریت میشود.

خانم دکتر شارقی معاون بانوان استانداری تهران گفت: یکی از اولویت ها باید این باشد که واحد هایی که خانواده های بد سرپرست را مشغول کار میکنند از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

خانم دکتر ارشد ضمن تشکر از حمایت های خانم مولاوردی بابت حمایت از زنان جامعه گفت : زنان آسیب دیده صدا ندارند،بیایید صدایشان شوید.

LinkedIn
Email
Telegram
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *